بیماری هپاتیت اینبار در روستای قجریه اهواز
بیماری هپاتیت اینبار در روستای قجریه اهواز

عضو شورای بخش اسماعیلیه گفت: پس از انجام آزمایشات مشخص شد حدود هفت نفر به علت آب شرب آلوده روستای قجریه به بیماری هپاتیت مبتلا شده‌اند.

عضو شورای بخش اسماعیلیه گفت: پس از انجام آزمایشات مشخص شد حدود هفت نفر به علت آب شرب آلوده روستای قجریه به بیماری هپاتیت مبتلا شده‌اند.

به گزارش کاوش اخبار، عبدالامیر سلیمانی عضو شورای بخش اسماعیلیه اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تایید خبر ابتلای روستاییان به هپاتیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تست کرونای چهار تا پنج نفر از اهالی روستا مثبت شده است پس از مشاهده علائم تهوع و استفراغ در چند نفر دیگر احتمال می‌دادیم این افراد نیز به کرونا مبتلا شده باشند.

وی افزود: به همین دلیل تعداد دیگری را وادار به گرفتن تست کرونا کردیم که پس از انجام آزمایشات مشخص شد تست کرونای آن‌ها منفی است.

عضو شورای بخش اسماعیلیه با بیان اینکه بهداشت محل پیشنهاد آزمایش مجدد را به بیماران مشکوک داد تا علت تهوع و استفراغ آ‌ن‌ها مشخص شود، گفت: پس از انجام آزمایشات مشخص شد حدود هفت نفر به بیماری هپاتیت مبتلا شده‌اند و به نظر می‌رسد این بیماری در حال شیوع در روستا است.

با تاکید بر اینکه علت شیوع این بیماری آب آلوده‌ای است که مردم مصرف می‌کنند، عنوان کرد: آب شُربی که از تاسیسات برای ما پمپاژ می‌شود از لوله‌های فرسوده بدون هیچ تصفیه‌ای می‌گذرد و اهالی از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: آب شربی که مردم از ماشین‌های دوره‌گرد خریداری می‌کنند نیز باید تصفیه شود چرا که این‌ها آب تانکرهای خود را از تاسیسات تهیه می‌کنند ضمن اینکه تصفیه‌خانه‌های آن‌ها استاندارد نیست.

سلیمانی با بیان اینکه بنده تصفیه خانه‌ها را از نزدیک دیدم و وضعیت آ‌ن‌ها تاسف آور است، افزود: بارها آبی که از دوره‌گردها خریداری کردیم جوشاندم و این آب پس از ته نشین شدن بوی بدی از آن متصاعد می‌شود.

وی بیان کرد: در این خصوص بارها با فرمانداری و بخشداری مکاتبه کردیم مستندات هم موجود است ضمن اینکه در زمان استاندار سابق اُورهار کردن تاسیسات مصوب شد اما کاری صورت نگرفت.

سلیمانی افزود: قرار بود آب مورد نیاز روستا را از طرح آبرسانی غدیر که به طول 18 کیلومتر از روستای ما می‌گذرد تامین کنند اما این طرح هم برای ما اجرایی نشد در حالی که پس از وصل شدن آب غدیر به روستاهای اطراف اهالی آن روستا‌ها بدون نیاز به تصفیه از آن استفاده می‌کنند.

روستای قجریه از توابع بخش اسماعیلیه است که دارای 76 خانوار با جمعیت بالغ بر 500 نفر است.

چند وقت پیش نیز در چند روستای باغملک هپاتیت a شایع شده بود.