شاعری از شهرداری اهواز برکنار شد/ نوشادی سرپرست شد
شاعری از شهرداری اهواز برکنار شد/ نوشادی سرپرست شد

شورای شهر اهواز موسی شاعری شهردار این شهر را برکنار و ابراهیم نوشای را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد.

شورای شهر اهواز موسی شاعری شهردار این شهر را برکنار و ابراهیم نوشای را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد.

به گزارش کاوش اخبار، در جلسه یکصد و چهل و دوم شورای شهر اهواز که شامگاه پنجشنبه (۱۴ اسفندماه) با موضوع برکناری موسی شاعری شهردار اهواز برگزار شد 9 عضو شورای شهر، رای به برکناری شاعری دادند.

جهانبخشی، موسی پور، ایزدی، موسوی نژاد، سنواتی، فلسفی و کعب عمیر و موسوی زاده از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز رای به برکناری شهردار دادند.

در ادامه جلسه شورا، موضوع انتخاب سرپرست شهرداری بین رسول جامعی و ابراهیم نوشادی به رای گذشته شد که نوشادی با 12 رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد. نوشادی همچنین گزینه نهایی شورای شهر برای شهردار شدن است که باید مراحل قانونی آن طی شود.

نوشادی پیش از این در دوره‌های مختلف شهرداران گذشته تا دوره فعلی در سمت معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اهواز فعالیت داشت و پس از آن نیز از چند ماه پیش به عنوان مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان منصوب شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور در نامه‌ای به رییس شورای اسلامی شهر اهواز، اعلام کرده بود که شاعری شهردار اهواز صلاحیت حضور در این سمت را ندارد. پیش از این نیز نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر نداشتن صلاحیت موسی شاعری به شورا ارسال شده بود.

روز گذشته نیز بنا بود جلسه برکناری شهردار اهواز برگزار شود که به دلیل غیبت پنج عضو شورا برگزار نشد و نهایتا امشب با حضور همه اعضا رای به برکناری شاعری داده شد.

شورا حتی حاضر نشد مهلت چند ساعته به شاعری برای استعفا بدهد

در جلسه شورای شهر با موضوع برکناری شهرداری اهواز، حیدری عضو شورای شهر پیشنهاد داد به پاس تلاش های موسی شاعری یک فرصت کوتاه یا حداکثر ۲۴ ساعته داده شود تا استعفای شهردار را بگیرد و برکناری در کارنامه او ثبت نشود.

این درخواست حیدری و چند عضو دیگر شورا به رای گذاشته شد که تنها ۶ عضو شورای شهر با آن موافقت کردند و رای نیاورد.

در نهایت برکناری شاعری به رای گذاشته شد و شورا با ۹ رای از مجموع ۱۳ رای با آن موافقت کرد.