سه پست  برق GIS در اهواز وارد مدار می شود
سه پست  برق GIS در اهواز وارد مدار می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سه پست GIS در تابستان پیش رو در کلانشهر اهواز وارد مدار خواهد شد،

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: سه پست GIS در تابستان پیش رو در کلانشهر اهواز وارد مدار خواهد شد،

به گزارش کاوش اخبار، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: 3 پست 132 کیلوولت GIS کیانشهر 1، خزامی و پست برق کارون در تابستان 1400 وارد مدار می شوند.

وی بیان کرد: هر کدام از این پست ها 100 مگاولت آمپر ظرفیت دارد و نقش بسزایی در پایداری و توسعه شبکه برق در خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها بیش از 70 درصد است و تجهیزات خریداری شده در حال نصب و راه اندازی می باشد.

دشت بزرگ ادامه داد: این سه پست از مجموع 12 پست gis است که برای صنعت برق خوزستان برنامه ریزی شده تا علاوه بر افزایش ظرفیت، در مقابل شرایط نامساعد جوی و محیطی نیز پایدار باشند.

وی اضافه کرد: سایر پست ها نیز در مرحله اجرا و نهایی شدن هستند، قطعات آنها مانند سوئیچ گیرها که قطعات اصلی پست های gis هستند خریداری شده و در حال نصب است و به تناوب وارد مدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: اگر شرایط نامساعد اقتصادی و تنگناهایی که در این زمینه وجود دارد نبود، این پست ها زودتر وارد مدار می شدند کما اینکه وجود بیماری کرونا و محدودیت هایی که باید رعایت شود نیز زمان به ثمر نشستن پروژه ها را طولانی تر کرده است.

بر اساس این گزارش، برای توسعه شبکه برق خوزستان و مقابله با آلاینده ها و شرایط نامساعد جوی مانند ریزگردها، ۱۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت gis در خوزستان با ارزش سرمایه گذاری 1400 میلیارد تومان برنامه ریزی شده است. قطعات اصلی این پست ها که از تکنولوژی aBB سوئیس است قبل از اعمال تحریم ها وارد کشور شدند.