خلبان پایگاه هوایی دزفول بعد از 33 سال خود را به آشیانه رساند
خلبان پایگاه هوایی دزفول بعد از 33 سال خود را به آشیانه رساند

پیکر شهید سرافراز سرهنگ بیرجند بیگ محمدی از خلبانان پایگاه چهارم شکاری دزفول که ۳۳ سال قبل در یک عملیات برون مرزی به شهادت رسیده بود، امروز شنبه در حضور مسوولان و فرماندهان نظامی دزفول به پایگاه بازگشت و تشییع شد.

پیکر شهید سرافراز سرهنگ بیرجند بیگ محمدی از خلبانان پایگاه چهارم شکاری دزفول که ۳۳ سال قبل در یک عملیات برون مرزی به شهادت رسیده بود، امروز شنبه در حضور مسوولان و فرماندهان نظامی دزفول به پایگاه بازگشت و تشییع شد.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایرنا، شهید سرهنگ خلبان بیگ محمدی در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد؛ تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در پایتخت گذراند و در سال ۱۳۴۹ تحت عنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف چهار در ایران و آمریکا تغییر رسته داد و به دانشگاه خلبانی روی آورد و آموزش خلبانی را با پرواز با هواپیمای اف ۳۳، تی ۴۱، تی ۳۷ و تی ۳۸ با ۳۵۰ ساعت پرواز سپری کرد.

با اتمام آموزش خلبانی به عنوان خلبان اف پنج در پایگاه‌های هوایی شکاری تاکتیکی و در مسئولیت‌های مختلف گردان‌های پروازی انجام وظیفه کرد؛ چند ماه قبل از پایان جنگ در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید اخیرا در خاک عراق کشف و شناسایی شد.

فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول در حاشیه آیین تشییع پیکر شهید سرهنگ خلبان بیگ محمدی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز بعد از ۳۳ سال پیکر مطهر یکی از خلبانان شجاع نیروی هوایی که در یکی از عملیات‌های برون مرزی شهید شده بود، به پایگاه بازگشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان بهمن بهمرد افزود: حضور ساکنان پایگاه چهارم شکاری دزفول در آیین استقبال و تشییع پیکر پاک این شهید والامقام نشان داد خلبانان و پرسنل این پایگاه هر جا و هر زمانی که دشمن چشم طمع به میهن اسلامی داشته باشد محکم در مقابلش می‌ایستند.

وی ادامه داد: امروز نیروی هوایی در کمال آمادگی به دشمنان این پیام را می‌‍‌دهد که اگر چشم طمع به این مملکت داشته باشند، جواب دندان شکنی دریافت خواهند کرد.

مسوول عقیدتی سیاسی پایگاه چهارم شکاری دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر شهید بیگ محمدی پس از ۳۳ سال جاویدالاثر بودن در تاریخ هفتم اسفندماه سال جاری همزمان با میلاد با سعادت امام علی(ع) در خاک عراق شناسایی و به ایران بازگشت.

حجت الاسلام امین خرم آبادی با بیان اینکه محفل انس و شبی با شهید امشب در پایگاه چهارم شکاری دزفول برگزار می‌شود، افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام برای خاکسپاری به زادگاهش تهران ارسال می‌شود.

آیین تشییع پیکر مطهر شهید بیگ محمدی به صورت خودرویی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر فاصله گذاری، توزیع دستکش و ضدعفونی دست‌ها از دروازه اصلی پایگاه چهارم شکاری تا مسجد این پایگاه برگزار شد.

امام جمعه، فرماندار، فرمانده پایگاه چهارم شکاری و فرمانده انتظامی دزفول و جمعی از خلبانان و خانواده‌های پرسنل پایگاه چهارم شکاری در آیین تشییع پیکر مطهر شهید سرهنگ خلبان بیگ محمدی حضور داشتند.

مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه ولادت این شهید بزرگوار با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد.