معرفی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در خوزستان
معرفی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در خوزستان

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یک حزب سیاسی نزدیک به دکتر محمدباقر قالیباف است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یک حزب سیاسی نزدیک به دکتر محمدباقر قالیباف است.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یک حزب سیاسی نزدیک به دکتر محمدباقر قالیباف است که در سال 1387 با هدف نواصولگرایی تغییری اساسی در گفتمان،رویکرد، ساختار و عملکرد و ریشه در مبانی مکتب فکری امام خمینی(ره)و مردم محوری یعنی در پیش گرفتن رویه ی از پایین به بالا در سیاست، اقتصادی و فرهنگ در سه شاخصه ی اصلی نواصولگرایی(مردم باوری، اسلام ناب و نوگرایی) که باید در ساختار، رویکرد ها و رویه ها جاری شود تاسیس شد.

مهدی افشاری معاونت شهرستانها و منابع انسانی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی استان خوزستان در گزارشی از این جمعیت گفت: این جمعیت در استان خوزستان رسماً در سال 1398 با برگزاری مجمع عمومی و انتخابات با حضور فعالان سیاسی و اجتماعی برگزار گردید. که از بین چهره های موثر و فعال سیاسی تعداد 21 نفر برای مدت یکسال انتخاب شدند و با اکثریت آراء حجت السلام و المسلمین سید محمدامین میرعلایی عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی کشور به عنوان دبیر استان خوزستان انتخاب نمودن، معاونت ها و کمیته های تخصصی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جهادی و…استان با رای گیری شورای مرکزی انتخاب و شروع فعالیت خود را در زمینه های کاری تخصصی بر اساس مانیفست نواصولگرایی آغاز و جمع بندی، و ارائه راهکارهای اساسی و مستند به جهت رفع مشکلات در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و.. به مدیران استان و کشور ارائه می دهند.

افشاری ادامه داد: معاونت شهرستانها و منابع انسانی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی استان خوزستان جهت تشکیل دفاتر این جمعیت در شهرهای مختلف استان با تشکیل شورای موقت ازبین فعالان سیاسی شهرستان اقدام به برگزای انتخابات با حضور پرشور مردم با هدف جذب حداکثری نموده و شورای شهرستانها را انتخاب و معرفی نمود به حمدالله این جمعیت در کل استان حدود پانزده هزار عضو دارد.

دفاترفعال این جمعیت در شهرهای اهواز، بهبهان، آبادان، خرمشهر، شادگان، کارون، شوشتر، گتوند، اندیمشک، شوش، دزفول، ایذه، رامهرمز، هفتگل، اندیکا می باشند و در کمیته های تخصصی خود به بررسی مشکلات و و راهکارهای مناسب برای رفع موضوعات مختلف اقدام می نمایند.

معاون شهرستانها و منابع انسانی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی استان خوزستان گفت: این جمعیت باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری فرمودند نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی؛ مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور است، باشناسایی نیروهای متخصص جوان و انقلابی در شهرستانها اقدام به برگزاری دوره ها جهت آموزش مدیران آینده نموده است.