ادارات و بانک‌ها‌ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
ادارات و بانک‌ها‌ پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

 مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری خوزستان گفت: طی بازرسی‌های انجام شده مشخص شد بیشتر ادارات و بانک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

ناظم ثبوتی اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی، کارشناسان و بازرسان اداره بازرسی و حقوقی استانداری خوزستان طی یک هفته اخیر بازدیدهای سرزده از ادارات استان خوزستان کردند.

وی افزود: متاسفانه اغلب کارمندان و دستگاههای اداری استان پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، بهره مندی از یک سوم حضور کارکنان، گندزدائی ورودیها و نیز سالنها، نصب اپلیکیشن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار نداده اند.

ثبوتی ادامه داد: به دستور استاندار خوزستان تیمی از نیروی انتظامی، دستگاه قضائی، بازرسان استانداری و بهداشت و درمان روز یکشنبه از ورودیهای شهر اهواز بازدید کرده و اوضاع را از نزدیک بررسی کردند که نتایج این بررسیها در ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح و تصمیم گیری نهائی در این ستاد اتخاذ خواهد شد.

وی گفت: پلیس راه و راهور در استان خوزستان ملزم هستند که از ورود خودروهای بومی به شهرهای قرمز و نارنجی استان جلوگیری کنند و از خروج خودروهای بومی هم ممانعت به عمل آورند.

مدیر کل بازرسی استانداری خوزستان تصریح کرد: به مدیران دستگاههای دولتی هشدار می دهیم در صورت رعایت نکردن مصوبات ستاد ملی مبارزه به کرونا در ادارات مربوطه پرونده تخلف آنها به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارجاع تا برابر مقررات ودستورالعملهای مربوطه با آنها برخورد شود.

وی اضافه کرد: کرونا با هیچ کسی تعارف ندارد به همین دلیل مدیران دستگاهها برای حفظ سلامتی کارکنان خود ملزم هستند تنها از یک سوم کارکنان خود در روز استفاده کنند و دوسوم آنها باید دور کار باشند و مدیران اجازه ندارند با تهدید کارکنان خود به قطع مزایا و یا اضافه کار از دورکاری آنان جلوگیری کنند.

ثبوتی گفت: همه مدیران دستگاههای اداری ملزم هستند به صورت مستمر ادارات خود را گند زدائی کنند و نسبت به استفاده کارمندان خود از ماسک حساسیت به خرج دهند و با کارکنانی که به هر دلیل از ماسک استفاده نمی کنند اخطار داده و آنان را ملزم به استفاده از ماسک کنند.

وی گفت: ادارات تا جائی که ممکن است از پذیرش ارباب رجوع خودداری کنند و بیشتر کارهای آنان را به صورت الکترونیکی و مجازی انجام داده و یا در صورت الزام به حضور آنان یا به زمان عادی شدن وضعیت کرونا موکول کنند و یا با حفظ پروتکل های بهداشتی امورشان را انجام دهند.

به گفته وی تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت در شرایط قرمز و نارنجی هستند و مشاغل گروه 2، سه و چهار تا عادی شدن شرایط اجازه فعالیت ندارند و نیروی انتظامی و اداره اماکن باید نظارت بیشتری در این زمینه انجام دهند.

مدیر کل بازرسی و حقوقی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر اعمال محدودیتها در استان توسط ستاد استانی کرونا به مدت یک هفته اعمال شده است و در صورت عادی نشدن اوضاع این شرایط باز هم تمدید خواهد شد تا به سلامت شهروندان خوزستانی آسیب کمتری وارد شود.

 

 

منبع: تسنیم