استاندار خوزستان: قول وزارت بهداشت برای کمک 500 میلیارد تومانی به خوزستان/ تمام اقوام برای من یکی بوده و استاندار قوم خاصی نیستم
استاندار خوزستان: قول وزارت بهداشت برای کمک 500 میلیارد تومانی به خوزستان/ تمام اقوام برای من یکی بوده و استاندار قوم خاصی نیستم

استاندار خوزستان گفت: باید فرهنگ های خود را کرونایی کنیم تا با عدم شرکت در مراسمات و اجتماعات بتوانیم از این دوره به سلامت خارج شویم.

استاندار خوزستان گفت: باید فرهنگ های خود را کرونایی کنیم تا با عدم شرکت در مراسمات و اجتماعات بتوانیم از این دوره به سلامت خارج شویم.

به گزارش کاوش اخبار، ، قاسم سلیمانی دشتکی با حضور در برنامه تلویزیونی افق روشن در شبکه استانی خوزستان، با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۰۰ نفر در مرز های شلمچه و چذابه در حال تردد هستند و ویروس جهش یافته انگلیسی نیز به واسطه مسافرین وارد استان شده و شروع به شیوع و گسترش کرده است، گفت: در ابتدای ورود به استان، ۷ شهرستان آلوده به ویروس انگلیسی شده بودن و در حال حاضر این تعداد به ۱۱ شهرستان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های شادگان، اهواز، کارون، آبادان، شوشتر، دزفول، ماهشهر، هویزه، دشت آزادگان، رامهرمز و خرمشهر در وضعیت قرمز، شهرستان های امیدیه، شوش، باغملک، ایذه، هفتکل، اندیمشک، حمیدیه و هندیجان هم در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد به سر می برند که سرعت ابتلا در ۲ شهرستان آبادان و اهواز بالاتر از سایر نقاط می باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه منافع هر دو کشور در کنترل مسافرینی که از مرز های استان وارد کشور می شوند لحاظ شده است گفت: در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با بیماری کرونا به موضوعات افزایش تعداد تست های تشخیص کرونا و قوت بخشیدن به مراقبت ها در مرز ها پرداخته شد که به دلیل عدم وجود امکانات کافی برای دستیابی به نتیجه مطلوب، تصمیم بر این شد تا بخش مسافری مرز ها به مدت یک هفته تعطیل شود تا در این مدت بتوان تجهیزات و امکانات لازم برای انجام تست های تشخیص بیماری کرونا و همچنین مکان هایی مناسب به جهت اقامت درمدت زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش ها در مرز های شلمچه و چذابه فراهم کرد.

سلیمانی دشتکی همچنین افزود: بخش های بازرگانی نیز می توانند با نظارت بر اجرای شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به کمک وزارت بهداشت در چند روز آینده به استان گفت: طی صحبت هایی که با دکتر نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشور، داشتیم توانستیم قول دریافت کمک ۵۰۰ میلیارد ریال به استان را بگیریم تا بتوان قدم بزرگی در تکمیل تجهیزات مورد نیاز برداشته شود.

استاندار خوزستان افزود: پس از تماس های مکرری که با وزیر کشور، وزیر بهداشت و معاونین آنها و همچنین تشکیل جلسات متعدد با مسئولین بهداشت و درمان استان، جمعه شب جلسه ستاد کرونای استان را با حضور دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت برگزار شد و در این جلسه تصمیمات جامع تری در رابطه با کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در استان گرفته شد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به قوت بخشیدن به طرح شهید سلیمانی در استان گفت: در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونای استان مقرر شد تا با همکاری ادارات و سایر دستگاه ها، قرارگاه غربالگری محله به محله طرح شهید سلیمانی تقویت شود تا با شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح شهر، گرفتن آزمایش تشخیص بیماری کرونا از افرادی که با آنها در تماس بودند و همچنین مطلع کردن افرادی که دارای بیماری زمینه ای می باشند ، بتوان از شیوع ناخواسته آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه نظارتی ستاد کرونا در استان فعال شده است گفت: قرارگاه نظارتی ستاد کرونا با هدف بررسی میزان اجراء مصوبات ستاد کرونا در استان فعالیت خود را شروع کرد تا بتوان سرعت شیوع بیماری را کاهش داد.

استاندار خوزستان با عنوان اینکه فرهنگ ها در جایگاه خود بسیار مفید و خوب هستند و باید با توجه به شرایط زمانی به آنها عمل شود، گفت: شرکت در غم ها و شادی ها و کمک به یک دیگر از رفتار های حسنه جامعه می باشد اما با توجه به شرایط موجود، باید فرهنگ های خود را نیز کرونایی کنیم تا بتوانیم از این دوره به سلامت خارج شویم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: از تمام شیوخ، بزرگان، نخبگان، اصحاب رسانه و صدا و سیما تقاضا دارم تا به طور مکرر مردم را توجیه که حضور در دور همی ها و ایجاد تجمعات با تعداد بالا، با توجه به شرایط کنونی ضد فرهنگ می باشد.

سلیمانی با بیان اینکه در شهر های با وضعیت قرمز یک سوم کارکنان حضور یابند گفت: کارکنان اداراتی که خدمات عمومی خدمات رسان و ضروری به مردم ارائه می دهند، همچون اداره آب و برق، گاز و نیرو های مسلح، طبق روال همیشگی باید حضور داشته باشند و کارمندان سایر ادارات و کارخانه هایی که در مناطق قرمز هستند حداکثر تا یک سوم به مدت یک هفته باید حضور داشته باشند.

وی افزود: تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز ممنوع می باشد و همچنین ارتباط میان بخش شمال و جنوبی استان نیز باید مدیریت شود تا از انتشار ویروس به بخش شمالی استان تا حد امکان جلوگیری شود.

قاسم سلیمانی دشتکی در پایان بیان کرد: من قصد خدمت به مردم خوزستان را دارم و تمام اقوام برای من یکی بوده و استاندار قوم خاصی نیستم. مشکلاتی مثل کرونا، آب های سطحی و سیستم فاضلاب در استان و اهواز وجود دارد که باید برطرف شوند همچنین در استخدام ها نیز باید از بومی های آن منطقه استفاده شود و عدالت در توسعه، توزیع امکانات و انتخاب مدیران باید به خوبی رعایت شود.