نشست مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با فعالان صنعتی شوشتر و گتوند/ رشد قابل توجه سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان
نشست مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با فعالان صنعتی شوشتر و گتوند/ رشد قابل توجه سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست با فعالان صنعتی و اقتصادی شهرستان های شوشتر و گتوند بر لزوم تسهیل شرایط تولید تاکید کرد‌.

 

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست با فعالان صنعتی و اقتصادی شهرستان های شوشتر و گتوند بر لزوم تسهیل شرایط تولید تاکید کرد‌.

” محسن صالحی نیا ” امروز در روز دوم سفر خود به شهرستان شوشتر ، در همایش تقویت و ارتقای واحدهای صنعتی شوشتر و گتوند که در محل سالن اجتماعات سد گتوند با حضور قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور، مدیرکل دفتر تامین منابع مالی وزارت صمت، مدیرعامل شرکت شهر‌ک‌های صنعتی خوزستان، رییس سازمان صمت استان، نماینده شهرستان شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان های شوشتر و گتوند برگزار شد اظهار کرد: باید شرایط برای فعالیت های صنعتی و تولیدی بیش از پیش فراهم و موانع موجود در این مسیر مرتفع گردد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از رشد قابل توجه سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک و متوسط استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: ۵۰۳ فقره قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین در سال جاری تا این لحظه منعقد و ۱۵۰ هکتار در قالب این قراردادها واگذار شده است که سرمایه گذاری انجام شده توسط صاحبان قراردادها بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

” اخلاق محمدیان ” عنوان کرد: خوشبختانه در شهرکهای صنعتی شوشتر و ناحیه صنعتی جنت مکان گتوند، واحدهای صنعتی موفقی مشغول به فعالیت تولیدی هستند‌.

وی در رابطه با قیمت واگذاری زمین در شهرکها و نواحی صنعتی استان گفت: متقاضیان یک زمین با امکانات زیر ساختی مانند آب، گاز، برق، شبکه فاضلاب، جاده دسترسی، فضای سبز و غیره تحویل میگیرند و منحصرا هزینه بهره مندی از این خدمات را پرداخت میکنند و اصولا مبحثی به نام فروش زمین وجود ندارد و حق انتفاع یا همان بهره برداری از خدمات دریافت میگردد.‌

محمدیان با اشاره به مشکلات و تلاش های صنعتگران و تولید کنندگان بویژه در شرایط فراگیر شدن ویروس کرونا، خواستار بازنگری در قوانین مالیات، بیمه و … در این برهه زمانی خاص و کاستن از سختی های تولید شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان از آماده بودن پروژه تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب برای افتتاح و مراحل پایانی پروژه آسفالت خیابان های شهرک صنعتی شماره یک شوشتر خبر داد و بیان کرد: اعتبار اولیه این پروژه ها ۶۵ میلیارد ریال است، در بحث زیرساخت های عمرانی در این شهرکها اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۱۴۰ قرارداد واگذاری حق انتفاع زمین با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی شوشتر و ناحیه صنعتی جنت مکان گتوند منعقد شده است که تقریبا ۶۰ درصد این قراردادها به بهره برداری رسیده و بخشی نیز در حال طی مراحل ساخت و ساز هستند، همچنین ۲۶ واحد تولیدی به دلایلی مانند جانشینی بانک، کمبود نقدینگی، نداشتن بازار و … غیرفعال شده اند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با همراهی قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور، مدیرکل دفتر تامین منابع مالی وزارت صمت شب گذشته به شهرستان شوشتر وارد شد.

بازدید از شهرکهای صنعتی شوشتر و گتوند، بازدید از واحدهای تولیدی و نشست با فعالان صنعتی و اقتصادی شهرستان از اهم برنامه های این سفر می باشد.