در مراسم معارفه استاندار خوزستان چه گذشت؟
در مراسم معارفه استاندار خوزستان چه گذشت؟

قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز به عنوان استاندار جدید خوزستان معارفه شد.

قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز به عنوان استاندار جدید خوزستان معارفه شد.

به گزارش کاوش اخبار، مراسم تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید خوزستان در غیاب وزیر کشور، صبح امروز در سالن امام رضا (ع) نفت اهواز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان و مسئولان استانی برگزار و حکم قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید خوزستان ابلاغ شد.

در ادامه این گزارش گزیده ای از سخنان مطرح شده در این مراسم آمده است.

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان:

 ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی برای جوانان با فعال‌تر شدن کارخانه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل نخستین خواسته‌ از استاندار جدید است. سزاوار نیست این‌ قدر جوان در کنار چند شرکت متمول در ماهشهر بیکار باشند. اگر حداقل 70 تا 80 درصد نیروهای بومی جذب شوند، مردم نیز بهره‌مندی خوبی از این سرمایه خواهند داشت.

 ۷۰۰ روستا در خوزستان با تانکر آبرسانی می‌شوند پیگیری آبرسانی به این روستاها نباید رها شود و باید تلاشی در مرکز کشور نیز اتفاق بیفتد. در برخی نقاط استان فاضلاب و آب شرب دچار اختلاط شده اند از این رو ضرورت دارد که فکری به حال این موضوع شود.

سید احمد آوایی نماینده دزفول:

یکی از اولویت‌های استاندار جدید باید پرداختن مسائل امنیتی در استان باشد. استاندار باید دستگاه اجرایی را چابک‌تر کرده و از مدیران آشنا به مسائل و مدیر استفاده کند. بازدهی مدیر مومن بالا است و در کمترین زمان بالاترین بهره‌وری را دارد.

سردار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور:

در این شرایط حساس با تعامل و هم افزایی، وحدت، ایمان، انگیزه و پرکار در جهت حل مشکلات و پیشرفت استان حرکت خواهیم کرد.

برادر گرامی آقای شریعتی، پاسداری از حریم اسلام بالاترین وظیفه است. قبول مسئولیت جهت رضایت خداوند متعال فرصتی است تا انسان های با ایمان خود را آزموده و با انجام مسئولیت و تکلیف، دین خود را به اسلام و خون پاک شهدا ادا کنند. لذا به جهت تقدیر از زحمات شبانه روزی و مستمر جناب عالی در سالیان مسئولیت در راستای خدمات رسانی به مردم شریف و ولایتمدار خوزستان از شما تقدیر می کنم.

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان:

دو ویژگی دکتر شریعتی در دوران مسئولیت مدیریت استان را ذکر نمایم؛ یکی صبر و متانت و بردباری ایشان در کارها بود که نعمت بزرگی به شمار می رود و دیگری سختکوشی در کارها و امور بود.

حضور وزیر کشور برای مراسم معارفه ضرورت داشت و برای این استان و این جلسه عدم حضور وی خیلی توجیه‌پذیر نیست.

سید کریم حسینی  رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

آب و مسائل مربوط به آن مشکلات همیشگی خوزستان است از هر شهرستانی که بازدید داشته‌ایم، همه با مشکلات و تنش آبی مواجه هستند و تا زمانی که خوزستان به آب برای حق آبه رودخانه‌ها، شرب و کشاورزی نیاز دارد، انتقال آب باید خط قرمز همه مسئولان و نمایندگان باشد.

وقتی ۲۸ شرکت از ۳۰ شرکت پتروشیمی ماهشهر توسط مدیران پروازی اداره می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که دغدغه برای اشتغال‌زایی جوانان بومی داشته باشند.

توجه به همه قومیت‌ها، گروه‌ها، شهرها و روستاهای خوزستان یک اصل برای این استان محسوب می‌شود که از استاندار جدید انتظار داریم توجه بیشتری به این موارد داشته باشند؛ در عین حال از نقطه نظرات علما، نخبگان و اساتید دانشگاه بهره‌مند شود تا راهکارهای آنها برای رفع مشکلات خوزستان را دریافت کنند.

فعالان سیاسی خوزستان در مورد انتخابات قبلی گلایه‌هایی داشتند که امیدوارم استاندار جدید در انتخابات آتی نسبت به رفع این گلایه‌ها و دغدغه‌ها اقدام کند.

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور:

از زحمات آقای شریعتی تشکر کنم. او زحمتکش است و ان شاءالله در سازمان ملی استاندارد با همین انگیزه، مسیر را دنبال کند. همچنین باتوجه به این که بحث بود که استان خوزستان استاندار با تجربه و سختکوش داشته باشد، آقای سلیمانی انتخاب شد که او هم این مسئولیت را پذیرفت و راه را با قدرت دنبال خواهد کرد.

انتخابات پیش روی ریاست جمهوری با محوریت قانون مداری، بی طرفی و با قدرت انجام خواهد شد.

غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان:

از خدا می خواهم که همه قصوراتم را ببخشد و ان‌شاالله همه باهم برای آبادانی، پیشرفت و توسعه استان خوزستان و ایران تلاش کنیم.

اگر کاری انجام شده وظیفه بوده و شاید نسبت به آن وظیفه هم بسیار قصور شده در نتیجه نیازی به گفتن ندارد.

انشاالله جناب آقای سلیمانی در پیشبرد امور موفق خواهند بود، ایشان فرزند خوزستان است و من شهادت میدهم در جلسات کارشناسی ایشان همیشه مخالف طرح های انتقال آب از خوزستان بوده است.

اخیرا تفاهم نامه ماده ۵۶ به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز به امضا رسید که انشاالله به سرانجام برسد. یک تفاهمنامه ماده ۵۶ دیگر نیز امضا کردیم که به مرحله قرارداد هم رسیده است که مربوط به جاده ایذه به لردگان است و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبار آن را بانکها تقبل کرده اند و انشاالله پیگیری شود و پیمانکار آن تعیین و پروژه اجرایی شود البته برخی کارها مانند راه آهن اهواز به اصفهان بوده که به دلیل مشکلات تحریم ها نتوانستیم به سرانجام برسانیم.

از همه مردم عزیز خوزستان و مدیران تشکر میکنم؛ من در طول مدت مسوولیت با وجود شرایط سخت و تنگناهای اعتباری بر مدیران برای انجام کارها و حل مشکلات سخت گرفتم و از آنها بابت این شرایط طلب حلالیت میکنم همچنین از تک تک اعضای محترم شورای تامین استان بابت ایستادگی ها و فداکاری هایشان در صیانت از این خطه از کشور صمیمانه سپاسگزارم.

در پایان: هر که ما را یاد کرد ایزد مر او را یار باد/ هر که ما را خوار کرد از عمر برخوردار باد/ هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی/ هر گلی از باغ وصلش بشکفد بی خار باد/ در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار/ هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان:

در استان های خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و ایلام خدمت کرده ام و اکنون نیز در خدمت مردم خوزستان بزرگ هستم. من چهار سال در استانداری چهارمحال و بختیاری و سه سال و نیم هم در استانداری ایلام حضور داشتم. زمانی که استاندار چهارمحال و بختیاری بودم نیز با خوزستان ارتباط داشتم و بررسی مسائل مربوط به آب، راه آهن و جاده‌ها در زمان استانداران پیشین خوزستان مورد بررسی قرار گرفتند.

سال‌ها تجارب مدیریت پایه، میانی و ارشد را دارم که قطعاً با استفاده از پتانسیل همه دستگاه‌ها و مسئولان استان برای خدمات‌رسانی به مردم به کار گرفته می‌شود.

در سال ۹۳ یک نوبت آقای مقتدایی استاندار وقت خوزستان را دعوت کردیم و یک نوبت هم دکتر شریعتی را دعوت کردیم که مسائل مشترک از جمله آب و پروژه های راه بررسی شود. می توانید آقای مقتدایی را شاهد بگیرید که بر اثر این جلسات، مخالفت با پروژه های انتقال آب به چه نقاطی رسید.

علاوه بر منابع دولتی و بودجه‌ ای به دنبال تخصیص بودجه ۱۴۰۰ و افزایش آن هستیم و تلاش بیشتری برای دریافت ردیف‌های خاص برای رفع مشکلات استان خوزستان می کنیم اما بنیادها و نهادها خیلی می توانند در این جا کار کنند که البته خوب هم کار کرده اند. همچنین باید برای تقویت بومی گزینی، عدالت در توزیع امکانات و توازن در خدمات‌رسانی، تلاش کنیم.

اعتقاد دارم که باید با همکاری خود مردم مشکلات را حل کرد، آن هم در استان‌هایی که مسائل قومیت‌های مختلف مطرح است و قطعاً قومیت برای مردم بر سیاست در انتخابات آنها نیز اثرگذار است و باید با بزرگان اقوام، نخبگان و جوانان جلسات هم‌اندیشی برگزار و از آنها برای حل مشکلات استان مشورت گرفت.

خدمت به همه اقوام وظیفه ماست. اقوام عزیز خوزستانی اعم از عرب، لر، بهبهانی، دزفولی و شوشتری و …. تصور نکنند که چون من به برخی از اقوام خوزستان منتسب هستم آنها را فراموش میکنم. من زمانی که در استان چهارمحال و بختیاری نیز مسئولیت گرفتم همان ابتدا اعلام کردم که این استان مشتکل از اقوام مختلف است و من خدمتگزار همه مردم هستم و در خوزستان هم به همین منوال خادم همه اقشار و اقوام هستم.

در موضوع اقوام معتقدم پروتکل های امنیتی باید به فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود و نباید به هر دلیلی از قوه قهریه استفاده کنیم.

 بر اساس این گزارش، حكم استاندار جديد خوزستان صادره از سوی وزير كشور، توسط معاون سياسي وزارت كشور ابلاغ و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شد.