قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شد+ سوابق
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان شد+ سوابق

قاسم سلیمانی دشتکی از سوی هیئت دولت به عنوان منتخب خوزستان معرفی شد.

قاسم سلیمانی دشتکی از سوی هیئت دولت به عنوان منتخب خوزستان معرفی شد.

به گزارش کاوش اخبار، هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، پس از بررسی سوابق اجرایی و برنامه کاری آقای قاسم سلیمانی، به وی به عنوان استاندار منتخب خوزستان رأی اعتماد داد.

رئیس جمهور در این جلسه، استاندار جدید خوزستان را از استانداران باسابقه، خوشنام و موفق دولت دانست و از تلاش‌ها و سختکوشی های بی شائبه استاندار پیشین خوزستان، تقدیر و تشکر کرد.

روحانی ضمن ابلاغ سلام به علما، نخبگان، بزرگان، قبایل، عشایر، اقوام و مردم غیور خوزستان، از استاندار جدید خواست خدمت به مردم این استان را توفیق الهی و عبادت بزرگ محسوب کند و تا روز آخر خدمت، همچون روز اول با نشاط، روحیه و جدیت، از هیچ کوششی فروگذار نکند.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور همچنین به وزرای نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط به ویژه سازمان‌های برنامه و بودجه و حفاظت محیط زیست دستور داد برای توسعه و آبادانی استان خوزستان به خصوص برای استمرار پروژه‌های کشاورزی، محیط زیست و احداث راه آهن شلمچه – بصره، با استاندار جدید همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

بر اساس این گزارش، قاسم سلیمانی دشتکی متولد 1334، دشتک از توابع شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری و استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم و تحصیلکرده کارشناسی روانشناسی دانشگاه اصفهان است و در 2 مهر 1396 توسط هیئت دولت به عنوان استاندار ایلام منصوب و معرفی شد.

وی فعالیت خود را از سال 1357 در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد. سلیمانی دشتکی ابتدا دبیر و مدیر دبیرستانهای اردل و شهرکرد بود. وی در مناصب اجرایی و مدیریتی مختلف از جمله رئیس گروه آموزشی روانشناسی استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون استان چهارمحال و بختیاری (از سال 1376تا 1379)، مدیرکل تعاون استان اصفهان (از سال 1379تا 1382)، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان (از سال 1382 تا 1383)، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی و استاندار چهارمحال و بختیاری ( از سال 1392 تا 1396) در کارنامه خود دارد.