قصه تکراری آبگرفتگی اهواز پس از باران
قصه تکراری آبگرفتگی اهواز پس از باران

به علت بارش باران نسبتاً شدید در ظهر امروز یکشنبه، معابر مناطق مختلف شهر اهواز بازهم دچار آبگرفتگی شدید شد.

به علت بارش باران نسبتاً شدید در ظهر امروز یکشنبه، معابر مناطق مختلف شهر اهواز بازهم دچار آبگرفتگی شدید شد.

ظهر امروز باران نسبتاً شدیدی در اهواز بارید تا باز هم قصه تلخ آبگرفتگی در این شهر تکرار شود؛ مسئله‌ای که در باران قبلی هم تکرار شده بود و معابر و خانه‌های مردم اهواز به زیر آب رفت.

امروز نیز که باران شدیدی باریدن گرفت باز هم شاهد بودیم که معابر اصلی شهر و جاده‌های ساحلی اهواز زیر آب رفت و تردد خودروها به‌سختی انجام می‌شد.

به نوشته مهر، گزارش‌های رسیده مردمی از مناطق مختلف اهواز مثل کوی انقلاب، خشایار، باهنر و کول مندلی و … نشان می‌دهد، آبگرفتگی شدید در معابر این مناطق صورت گرفته است.

در کوی انقلاب بر اساس اخبار دریافتی، آب وارد منازل هم شده و نیروهای بسیجی و مسجدی منطقه به کمک مردم رفته‌اند.

مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان در همین زمینه اظهار کرد: تداوم سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه‌ای به ویژه در مناطق شمالی و شرقی، احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری افزود: از فردا تا اواخر هفته جاری وزش بادها به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط پیش بینی می‌شود و پدیده غالب مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود و در این ایام روند افزایش دما وجود دارد.

بر اسا این گزارش، در شبانه روز گذشته ایذه در شرق خوزستان با ثبت ۴۲.۹ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را در سطح خوزستان داشت. پس ازآن بهبهان با ۲۹.۲ میلیمتر ، دهدز۲۲ ، شوش  ۱۷.۲ ، لالی ۱۳ ، مسجدسلیمان   ۱۱.۳  ، صفی آباددزفول ۱۰.۶  حسینیه ۱۰.۲  ، رامهرمز ۹.۸  ، آغاجاری   ۸.۸  ، هندیجان ۷.۸ ، امیدیه ۷.۴ ، گتوند ۷ ، بستان  ۵.۹ ، اهواز ۵.۸ ،  بندر ماهشهر۴.۸ ، شوشتر ۳.۹ ، شادگان  ۳.۷  میلیمتر و آبادان ۲ دهم میلیمتر بارش ثبت شده است.

از سوی دیگر بارندگی‌های دیروز و امروز آلودگی هوای خوزستان را شست و کیفیت هوای شهرهای استان را بهبود بخشید.