ایذه و باغملک کمرشان از فقر و بیکاری جوانان خمیده است/ دست اندرکاران دست از بی‌عدالتی و تبعیض در توزیع سرمایه ملی کشور بردارند/ نرخ بیکاری در ایذه و باغملک بالای 45 درصد است/ مردم منطقه تشنه آب شرب اند/ توزیع آب شرب در ایذه با زمان بندی انجام می شود
ایذه و باغملک کمرشان از فقر و بیکاری جوانان خمیده است/ دست اندرکاران دست از بی‌عدالتی و تبعیض در توزیع سرمایه ملی کشور بردارند/ نرخ بیکاری در ایذه و باغملک بالای 45 درصد است/ مردم منطقه تشنه آب شرب اند/ توزیع آب شرب در ایذه با زمان بندی انجام می شود

یزدپناه با بیان اینکه امروز استان‌ها و شهرستان‌هایی از کشور در فقر به سر می‌برند جز این است که توزیع ثروت در کشور ناعادلانه است؟ در تذکر به دست‌اندرکاران بودجه کشور اظهار کرد: دست از بی‌عدالتی و تبعیض در توزیع سرمایه ملی کشور بردارند و مناطق کمتر برخوردار و محروم کشور را دریابند و به فکر مناطق محروم با نرخ بالای 45 درصد بیکاری مانند ایذه و باغملک باشند.

ایزدپناه در نطق میان دستور:
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، با بیان اینکه ریشه فقر کنونی در کشور به توزیع ناعادلانه ثروت برمی‌گردد از بیکاری جوانان به عنوان تهدیدی جدی یاد کرد.
به گزارش کاوش اخبار، عبداله ایزدپناه در نشست علنی امروز(یکشنبه 19بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا به ساحت حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب سلام و درود فرستاد و گفت: آنچه مسلم است دشمنی آمریکا و نظام سلطه با ملت‌های آزادی خواه به ویژه ملت شریف ایران پایانی ندارد، دو حزب خائن جمهوری خواه و دموکرات دو بال آمریکا هستند.

راه علاج مشکلات کشور اتحاد، همدلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تجربه 42 ساله انقلاب و ماقبل آن دشمنی آنها را به اثبات رساند، خوشبینی به طراحان دیروز تحریم ها کاری عبث و راهی زیان‌بار برای کشور است، راه علاج مشکلات کشور و برون رفت از شرایط فعلی، اتحاد و همدلی و اطاعت از رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب و تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: افراط و تفریط و عدم توجه به عقلانیت آفت بزرگی است که دامن کشور را گرفته است گاهی در فتنه‌ها سکوت و گاهی چنان راه افراط را درپیش می‌گیریم که راه را بر وحدت نیروهای انقلاب می‌بندیم. سخنرانی‌ها و تصمیمات هیجانی و احساسی خصوصا در قانونگذاری و نظارت آسیب جدی وارد می‌کند، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رهبر معظم انقلاب فرمودند بدگویی و بدزبانی باید در جامعه جمع شود.

پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب را با تفکری نو پشت رو و بازسازی کنیم

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به همه ارکان توصیه می‌کنم دست از افراط و تفریط برداریم و پشت سر رهبری و پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب چهره دوم انقلاب را با تفکری نو پشت رو و بازسازی کنیم.

وی خطاب به رییس مجلس و نمایندگان، عنوان کرد: از قلب عشایر و سختی روستاها به خانه ملت آمده ام تا دردهای آنها را روایت کنم، مردم شجاع و غیوری که برای دفاع از اسلام و انقلاب، جوانی خود را در تکه، دهلاویه، سومار و شلمچه گذرانده اند و برای دفاع از حریم آل الله خون پاکشان با خان طومان عجین گشت اما همین مردم در تنگنای زندگی با یارانه مختصر زندگی می گذرانند، جاده ارتباطی مناسب ندارند، آب شرب سالم ندارند، سهمشان از بهداشت و درمان ناچیز است، از نفت، پتروشیمی و بنزین سهمی ندارند، در آنجا صنعت، معدن، شغل، رفاه، بیمه و سرمایه‌ای وجود ندارد و جوانان بیکار، پدران و مادران شرمنده از دیدن هم اکراه دارند، فقر ویرانگر است و همه چیز را با خود می برد، «کاد الفقر ان یکون کفرا».

مردم ایذه و باغملک با کمبود جدی آب شرب مواجه هستند

ایزدپناه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، افزود: ایذه و باغملک به بخش‌های سوسن، دهدز، مرغا، صیدون، می داوود و بخش های مرکزی در شهرستان‌ها و دهستان‌های تابعه با 700 روستا و جغرافیایی معادل 3 حوزه انتخابیه کمرشان از فقر و بیکاری جوانان خمیده است.

وی بیان کرد: سدکارون 3 با 60 کیلومتر طول دریاچه و با 3 میلیارد متر مکعب حجم مخزن آبی تماما در حوزه انتخابیه اینجانب قرار دارد اما مردم منطقه تشنه و توزیع آب شرب در شهر ایذه زمان بندی است، کمبود آب در 20 سال گذشته نه تنها مردم را تشنه نگه داشته است، بلکه فرصت سرمایه گذاری به خصوص در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی را از مردم گرفته است. در شهرستان باغملک با وجود چند خانه، مردم نه آب شرب و نه آب کشاورزی دارند.

ایزدپناه در تذکر به دولت، تاکید کرد: قبل از آنکه بحران ایجاد شود با تخصیص اعتبار لازم در انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 نسبت به رفع کمبود شدید آب شرب کشاورزی اقدام نماید.

وی افزود: اصل 48 قانون اساسی با صراحت اعلام نمود در بهره برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان ها و توزیع فعالیت های اقتصادی میان استان ها و مناطق مختلف کشور باید تبعیض در کار نباشد به طوری که هر منطقه فراخور نیازها به استعداد رشد خود سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشند.

ایزدپناه بیان کرد: عدالت اجتماعی یکی از مهمترین جنبه های عدالت است، در عدالت اجتماعی عناصری از جمله کرامت انسانی، توزیع عادلانه ثروت، مقابله با ظلم و حفاظت از ضعفا در برابر اغنیا، تامین امنیت اجتماعی و رعایت حقوق اجتماعی ملاحظه می شود.

وی گفت: آیا عدالت یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی و برگرفته از متن اسلام و قرآن کریم و صراحت اصل 48 قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است در کشور ما معنا پیدا کرده است؟ آیا می ‌دانیم که نقطه مقابل عدالت، ظلم و ستم بوده و ستمگر دشمن خدا است؟

ایزدپناه با بیان اینکه امروز استان‌ها و شهرستان‌هایی از کشور در فقر به سر می‌برند جز این است که توزیع ثروت در کشور ناعادلانه است؟ در تذکر به دست‌اندرکاران بودجه کشور اظهار کرد: دست از بی‌عدالتی و تبعیض در توزیع سرمایه ملی کشور بردارند و مناطق کمتر برخوردار و محروم کشور را دریابند و به فکر مناطق محروم با نرخ بالای 45 درصد بیکاری مانند ایذه و باغملک باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، عنوان کرد: در کنار تبعیض و بی‌عدالتی، سوءمدیریت، رانت خواری و مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله تورم و بیکاری مهمترین علت نارضایتی مردم عزیز کشورمان می‌باشد، پاسخگویی به مطالبات و جلوگیری از انباشت مشکلات وظیفه حکومت است، وضعیت اقتصادی در شرایط کاملا نامطلوب و لذا آستانه تحمل مردم به شدت کاهش یافته است برای جلوگیری از افزایش نارضایتی، برنامه‌های کوتاه مدت اقتصادی کارساز است.

وی افزود: در سال جهش تولید نه تنها موانع تولید حذف نگردید بلکه با شدت بیشتری خود را نشان می دهد، جاده های ارتباطی دو شهرستان به جاده های مرگ معروف شده است به امتداد جاده اهواز-هفتگل-باغملک-ایذه ادامه آن آزادراه ایذه-لردگان تاکید دارم. جاده های داخلی شهرستان ها به روستاها و جاده های ارتباطی به استان های کهکیلویه و بویر احمد مورد تاکید جدی اینجانب و خواست عمومی است.

به نوشته خانه ملت، ایزدپناه تاکید کرد: آثار تاریخی ایذه و باغملک که از لحاظ تعداد و قدمت در کشور کم‌نظیر است و نه تنها متعلق به ایران بلکه به جهان می‌باشد بدون هیچ گونه برنامه اجرایی از طرف دولت‌ها رها شده‌اند، لذا به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متذکر می شوم نسبت به صیانت از این گنجینه تاریخی حساس شده و اقدام عاجل نمایند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، در پایان در تذکر به دولت و مجلس، یادآور شد: بیکاری جوانان تهدید جدی است./