9 شهر استان در وضعیت زرد/ رشد 68 درصدی افزایش موارد بستری
9 شهر استان در وضعیت زرد/ رشد 68 درصدی افزایش موارد بستری

آنچه نگرانش بودیم رخ داده است، به طوری که آمار مبتلایان و موارد بستری در استان، در هفته جاری نسبت به دو هفته اخیر به ترتیب ۵۲ درصد و ۶۸ درصد افزایش یافته است.رعایت شیوه نامه‌ی بهداشتی در خوزستان قابل قبول نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۹ شهر خوزستان در وضعیت زرد کرونا قرار گرفتند.

به گزارش کاوش اخبار؛ فرهاد ابول نژادیان در صفحه توییتر خود نوشت: متاسفانه در ادامه روند افزایشی آمار کرونا در خوزستان، ۹ شهر شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز صدای آژیر قرمز کرونا را بشنویم تا فردا گرفتار امواج سهمگین نشویم.

ابول نژادیان نسبت به رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیز هشدار داده و گفته است: هرگونه پروتکل شکنی عواقبی تلخ و غیرقابل جبران خواهد داشت.

رشد 68 درصدی افزایش موارد بستری کرونا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت استان نیز در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه استانی گفت : آنچه نگرانش بودیم رخ داده است، به طوری که آمار مبتلایان و موارد بستری در استان، در هفته جاری نسبت به دو هفته اخیر به ترتیب ۵۲ درصد و ۶۸ درصد افزایش یافته است.رعایت شیوه نامه‌ی بهداشتی در خوزستان قابل قبول نیست

دکتر سید محمد علوی با اظهار نگرانی از افزایش موارد مرگ و میر افزود : اگر مردم و مسئولان به عادی انگاری نسبت به کرونا ادامه دهند در روز‌ها و هفته‌های آینده باید منتظر افزایش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس باشیم.

وی با اشاره به اینکه، هم اکنون متوسط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌ها ۷۲ درصد ، پاساژ‌ها ۷۶ درصد ، پایانه‌های مسافربری دورن و برون شهری ۵۰ درصد ، خوارو بار فروشی‌ها ۷۸ درصد ، مطب‌ها ۸۲ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان ۸۶ درصد است گفت : این در حالی ست که حداقل قابل قبول برای ما ۹۵ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان از دادستانی‌ها و ادارات تعزیرات حکومتی در شهر‌های مختلف استان خواست در برخورد جدی با خاطیان، کادر درمان را برای مقابله با کرونا همراهی کنند.

دکتر علوی، اظهار نگرانی کرد: با ادامه روند کاهش رعایت شیوه نامه‌ها، شهر‌های بیشتری از استان در وضعیت زرد و بعد از آن نارنجی و قرمز قرار گرفته و بازهم وضعیت بحرانی تابستان در استان تکرار شود.