۲۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان کشف شد
۲۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان کشف شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به برگزاری مانور سراسری مدیریت مصرف انرژی که طی ۲ روز در سطح استان برگزار شد، گفت: تعداد ۲۲۱ دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) غیر مجاز کشف شد.

به‌گزارش کاوش اخبار، “علی خدری” با اشاره به جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز برق در سطح استان، اظهار داشت: این مانور به دلیل محدودیت‌های سوخت گاز در کشور، با هدف جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز، تعدیل روشنایی معابر و شناسایی و جمع‌آوری مراکز استخراج رمز ارزهای غیرمجاز در تمام شهرهای خوزستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد که طی بازرسی‌های انجام شده در سطح استان، تعداد ۶ مرکز غیرمجاز و ۲۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف شد.
وی اضافه کرد: این تعداد دستگاه ارز دیجیتال حدود یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۱۲ کیلووات ساعت مصرف برق داشته که این مقدار مصرف، معادل ۹ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال هزینه است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه جمع مصرف برق دستگاه‌های مکشوفه استخراج ارز دیجیتال ۵۳۰ کیلو وات است، افزود: از ابتدای سال ۹۹، چندین دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و شناسایی شده که با کشفیات مانور اخیر به تعداد ماینرهای ضبط شده اضافه شده است.
خدری در ادامه گفت: یک درمیان نمودن روشنایی معابر، تعدیل روشنایی بلوارها و ورودی شهرها و خاموشی پارک‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این مانور بود.
وی در پایان بر لزوم رعایت حداکثری مدیریت مصرف برق و گاز در ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، بکارگیری دیزل ژنراتور موجود در ادارات، بیمارستان‌ها و شرکت‌های بزرگ و اطمینان از خاموش بودن تجهیزات برقی و سیستم‌های گرمایشی و به‌کارگیری حداقل روشنایی استاندارد پس از ساعت کاری ادارات و بانک‌ها، کاهش حداکثری روشنایی میادین، پارک‌ها و بوستان‌ها در شب تاکید کرد.