سهل‌انگاری شهروندان، عامل ۸۰ درصد حوادث انفجاری و آتش‌سوزی در اهواز
سهل‌انگاری شهروندان، عامل ۸۰ درصد حوادث انفجاری و آتش‌سوزی در اهواز

 رئیس اتحادیه خدمات فنی و تاسیسات برودتی و حرارتی اهواز با اشاره به حوادث انفجاری و آتش‌سوزی ناشی از وسایل گازسوز، گفت: این قبیل حوادث تا ۸۰ درصد به دلیل سهل‌انگاری‌های ساکنان رخ می‌دهند.

عبدالحسین قبیتی در خصوص حوادث انفجاری و آتش‌سوزی ناشی از شبکه گاز در ساختمان‌های مسکونی اظهار کرد: این قبیل حوادث تا ۸۰ درصد به دلیل سهل‌انگاری‌های ساکنان رخ می‌دهند و در این حوادث، مشاهده می‌شود که ساکنان دقت لازم را در رعایت موارد ایمنی وسایل گازسوز یا سیستم گاز خانگی نداشته‌اند.

وی با اشاره به بروز حوادث ناشی از نوسانات برق نیز افزود: معمولا نوسانات برق، موجب اتصال سیم برق می‌شود که در مواردی منجر به آتش‌سوزی خواهد شد.

رئیس اتحادیه خدمات فنی و تاسیسات برودتی و حرارتی اهواز در زمینه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی به دلیل نوسانات برق، گفت: به منظور جلوگیری از بروز آتش‌سوزی دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، حتما باید از محافظ برق پرقدرت استفاده شود تا نوسانات برق کنترل شوند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث انفجاری و آتش‌سوزی در وسایل گازسوز نیز باید صرفا از وسایلی که دارای ترموکوپل هستند، استفاده شود.

قبیتی با اشاره به میزان ایمنی پکیج‌های گرمایشی و آبگرمکن‌ها تصریح کرد: پکیج‌ها و آبگرمکن‌ها به دلیل تعبیه ترموکوپل در آن‌ها، به ندرت سبب آتش‌سوزی و حوادث انفجاری می‌شوند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

 

منبع: ایسنا