اجبار حضور دانش‌آموز برای امتحانات در مدرسه تخلف است
اجبار حضور دانش‌آموز برای امتحانات در مدرسه تخلف است

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند برگزاری امتحانات نوبت اول در مدارس غیردولتی گفت: اجبار دانش‌آموز برای حضور در مدرسه خلاف ضوابط تعیین‌شده تخلف است و اولیا می‌توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایسنا، سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی و گلایه برخی خانواده‌ها مبنی بر اجبار به حضور فرزندشان در مدرسه برای امتحان حضوری گفت: برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی مانند همه مدارس دیگر کشور و تابع ضوابطی است که مجموعه معاونت‌های آموزشی و مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام می‌کنند و تفاوتی در حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

وی افزود: اجبار دانش‌آموز برای حضور خلاف ضوابط تعیین‌شده، تخلف محسوب می‌شود و اولیا می‌توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند یا در سامانه مشارکت‌ها ثبت شکایت انجام دهند، ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که تاکنون گزارشی مبنی بر اجبار حضور که منجر به تشکیل پرونده شده باشد به دست ما نرسیده است، توضیح داد: این موارد معمولا در مناطق و استان‌ها رسیدگی می‌شود و اگر مشکلی باشد در قالب تذکر یا حضور بازرس منطقه در مدرسه موضوع پیگیری می‌شود.

صالح گفت: به طور کلی اگر تخلفی در مدرسه اتفاق افتاده باشد و مطابق ماده ۳۵ قانون مستحق این باشد که رأیی صادر شود، شورای نظارت منطقه و استان رسیدگی و رأی صادر می‌کنند. این رأی قابل اجراست مگر آن‌که اعتراض شود که در این صورت در شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی در این باره تصمیم‌گیری یا تجدید نظر می‌شود.

وی درباره استفاده از سامانه‌های دیگر به غیر از شبکه شاد نیز توضیح داد: بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه در این باره ارسال شده است که مدارس غیردولتی برای فعالیت‌های آموزشی می‌توانند با هماهنگی آموزش و پرورش از سایر پلتفرم‌ها در کنار سامانه شاد استفاده کنند.