برطرف شدن آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی(ره) 
برطرف شدن آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی(ره) 

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان برطرف شدن آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی (ره) گفت: شرایط عبور و مرور در این شهر از توابع شهرستان ماهشهر تقریبا به روال عادی بازگشته است.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از ایرنا، فاضل عبیات روز چهارشنبه در چهارمین روز از حضور خود در شهر بندرامام خمینی(ره) به منظور مدیریت بحران آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران در هفته جاری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آب جمع شده در معابر و خیابان‌های این شهر به شکل قابل توجهی تخلیه و آبگرفتگی فروکش کرده است.

وی ادامه‌داد: هم اکنون تنها منطقه بلوکی‌ها از مناطق قدیمی شهر بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی است که با هماهنگی بین بخشی صورت گرفته این مشکل نیز در ساعات آینده رفع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: با پایین آمدن آب، زمینه استقرار مجدد اهالی در منازل خود که دچار آب‌گرفتگی شده بودند نیز فراهم شده است.

عبیات با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی دستگاه‌های متولی به مردم که منازل آنها دچار آب‌گرفتگی شده بود ادامه دارد بیان‌ کرد:همه امکانات و ظرفیت‌های موجود شهرستان ماهشهر برای بهبود شرایط فعلی و استقرار مجدد مردم در منازل خود به کار گرفته شده است.

وی گفت: همانگونه که از ابتدای این بحران به همراه مسوولان و دستگاه‌های مربوطه در کنار مردم بندر امام بودیم تلاش می‌شود تا از بروز مجدد چنین بحران‌هایی در این منطقه جلوگیری شود.

عبیات، با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی لازم برای جلوگیری از تکرار این شرایط در دستور کار قرار گرفته ادامه داد: در این رابطه بررسی کارشناسی دقیقی آغاز شده است تا از این طریق زمینه رضایت شهروندان بندر امام خمینی(ره) فراهم شود.

وی به دیدار چهره به‌چهره خود در روزهای اخیر با مردم بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: شهروندان در خصوص کیفیت ارایه خدمات شهری از سوی دستگاه‌های متولی مواردی را مطرح کرده‌اند که برخی آنها در دستور کار آنها قرار گرفته است.

در پی بارش شدید باران در هفته جاری بیشتر مناطق اهواز، ماهشهر، بندر امام، آبادان، رامشیر، شوشتر، رامهرمز و امیدیه دچار آبگرفتگی شد و زندگی عادی مردم را مختل کرد.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تیم‌های ارزیاب این جمعیت در حال ارزیابی آسیب‌های وارده آبگرفتگی در اهواز، رامشیر، ماهشهر، بندر امام و رامهرمز هستند.