کاهش ۶۸درصدی آمار بیماران تنفسی ناشی از اولین باران پاییزی در خوزستان
کاهش ۶۸درصدی آمار بیماران تنفسی ناشی از اولین باران پاییزی در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آنچه من از آن به عنوان عبور از بحران یاد می‌کنم تکرار نشدن اتفاقات سال‌های ۹۲و۹۳ پس از اولین بارش پاییزی ست.

به گزارش کاوش اخبار؛ دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: در سال‌های ۹۲و۹۳، با اولین بارندگی پاییزی، مشکلات اساسی داشتیم که حدود ۲۰تا۳۰ هزار نفر به علت بروز مشکلات تنفسی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند و در پی آن بحرانی در اوژانس‌های استان ایجاد شد.

وی گفت: خوشبختانه امسال با بررسی‌های مختلف، اقدامات کارشناسی، مداخله شورای سلامت، تقسیم کار تمامی دستگاه‌های درمانی و اجرایی و همکاری عموم مردم، بحران آن سال‌ها را نداشتیم.

ابول نژادیان گفت: امسال، ۶۸درصد آمار ورودی بیماران دارای علائم تنفسی به اورژانس‌ها و مراکز درمانی نسبت به سال گذشته کم‌تر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تقدیر از اقدام به موقع شهرداری در شهر‌های مختلف استان به ویژه اهواز، برای هرس به موقع درختان حساسیت زا، تاکید کرد: اگر همه ما دست به دست هم دهیم و وظایف خود را انجام دهیم و البته همکاری مردم را هم داشته باشیم، همچون این بحران، از بحران کرونا نیز عبور خواهیم کرد.