کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد/ جزئیات و هدف طرح
کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب شد/ جزئیات و هدف طرح

کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به تصویب رسید.

به گزارش کاوش اخبار به نقل از همشهری آنلاین، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان به بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران پرداختند که کلیات این طرح با ۲۵۱ رای به تصویب رسید.

بعد از تصویب این طرح نمایندگان «الله اکبر» سر داده و شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» را با فریاد سر دادند.

همچنین نمایندگان شعار دادند «شهادت افتخار ماست» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

در ماده ۶ این طرح دولت موظف شده است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای ۱+۴ در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع موانع صادرات و فروش نفت ایران دو ماه پس از تصویب این قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

فارس نیز نوشت: در جریان تصویب کلیات در صحن مجلس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران چند هدف را دنبال می‌کند که هدف اول باز شدن قفل‌هایی است که بر صنعت هسته‌ای کشور وارد شده و احیای این برنامه پیگیری هدف‌های شهدایی مانند شهید فخری‌زاده، شهید شهریاری و سایر شهدای هسته‌ای است که برای پیشرفت و توسعه کشورمان جانشان را فدا کردند.

عمویی ادامه داد: برنامه هسته‌ای کشور بایستی طبق نیازهای کشورمان پیش رفته و انتظار داریم بعد از تصویب این طرح تقویت شده و توسعه پیدا کند و روند آن سرعت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هدف دوم این طرح خاطرنشان کرد: مقابله با تحریم‌هایی که از سوی کشورهای غربی به جمهوری اسلامی اعمال می‌شود دیگر هدف این طرح است که باید این اقدام آنان را هزینه‌مند کنیم؛ تحریم علیه ملت ایران رفتاری بی‌هزینه‌ای نخواهد بود ضمن اینکه تغییر محاسبات دشمنان هدف طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و بایستی به نحوی پیش برویم که نه فقط اعمال تحریم را برای آنها هزینه‌مند کنیم بلکه نشان دهیم تخریب امنیت مردم و کشتن شهدای دانشمندمان و مقام سیاسی معاون وزیر دفاع رفتار بی‌هزینه‌ای نخواهد بود.

وی همچنین در جریان تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عنوان کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر دست به اقدام تروریستی بزنند بدون پاسخ خواهند بود بخشی از پاسخ مجازات قطعی آنها در خارج از این مجلس و در دستگاه‌های امنیتی و نظامی پیگیری خواهد شد که البته این مطالبه مجلس است اما وظیفه مجلس آن است که راه این شهدا برای احیای برنامه هسته‌ای و مسیر پیشرفت و توسعه کشور تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که محاسبات غلط دشمن بایستی تغییر کند.