آبگرفتگی۵۰۰ واحد مسکونی و بیش از 70 درصد معابر در اهواز
آبگرفتگی۵۰۰ واحد مسکونی و بیش از 70 درصد معابر در اهواز

فرماندار اهواز نسبت به احتمال آبگرفتگی شدیدتر در بارش ۲ روز آینده هشدار داد و گفت: طبق برآورد اولیه در بارندگی روز یکشنبه هفته جاری حدود ۵۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

به گزار کاوش اخبار، جمال عالمی نیسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بارندگی اخیر بیش از ۷۰ درصد از معابر شهر اهواز دچار آبگرفتگی شده است.

به گفته وی، شهرک دانشگاه، شهرک رزمندگان، کمپلوی شمالی و جنوبی، خیابان فرحانی، خیابان کیان، خیابان الهادی، شیخ بها، کوی معین زاده، خیابان ادهم و محله سپیدار از جمله محلاتی بوده که دچار آبگرفتگی شده، که اوضاع در برخی از این مناطق برای منازل مخاطره آمیز بوده است.

وی بحرانی‌ترین منطقه اهواز از نظر آبگرفتگی را هم اکنون منطقه کمپلوی شمالی بیان کرد و افزود: آب‌های سطحی که در کوی معین‌زاده جمع شده با نصب پمپ و احداث کانال در حال تخلیه است و منطقه شهرک دانشگاه از خطر خارج شده اما منطقه ۶ شهرداری در خیابان‌های الهادی و خیابان انقلاب هنوز دچار آبگرفتگی شدید است که خیابان زکی‌زاده بدترین شرایط را در این منطقه دارد.

عالمی نیسی با بیان اینکه گروه‌های امداد هلال احمر در منطقه آب گرفته حضور دارند، اضافه کرد: در خیابان زکی‌زاده که بحرانی‌ترین نقطه در اهواز است تردد به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: در بارندگی نخست در اهواز که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی در ۲۴ ساعت رخ داد، مشکل خاصی در شهر نداشتیم و به جز یکی دو نقطه آبگرفتگی را شاهد نبودیم، اما در بارندگی دیروز که در ۲ نوبت حدود ۴۵ میلیمتر بارش رخ داد، به دلیل باران شدید در مدت کم، آبگرفتگی شدیدی در بیشتر مناطق اهواز رخ داد.

عالمی نیسی افزود: نشست‌های ستاد بحران دیشب و امروز برای حل مشکل مناطق آب گرفته به ویژه منطقه کمپلو برگزار شده و امیدواریم هر چه زودتر این مساله برطرف شود.

فرماندار اهواز همچنین با اشاره به بارش پیش رو، بیان کرد: امیدوارم تا روز چهارشنبه آمادگی پذیرش بارندگی جدید را داشته باشیم، اما در صورت بارش با حجم ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر احتمال آبگرفتگی شدیدتر نسبت به دیروز در اهواز وجود دارد.

وی ادامه داد: بارندگی دیروز در هر شهری رخ می‌داد منجر به آبگرفتگی می‌شد و اگر امکانات همه آبفاهای کشور جمع می‌شد بازهم نمی‌توانست جلوی آبگرفتگی در اهواز را به دلیل شدت بارندگی بگیرد، که این مساله برای اهواز که فاقد شبکه آب‌های سطحی و با مشکلات شبکه فاضلاب روبه‌روست، شرایط دشوارتری ایجاد می‌کند.

عالمی نیسی افزود: همه دستگاه‌های اجرای پای کار هستند و در تلاشند که مشکل آبگرفتگی در محله‌های باقیمانده دچار آبگرفتگی هر چه سریع‌تر برطرف شود.