اهواز طاقت ۳۰ میلی متر بارندگی را هم نداشت
اهواز طاقت ۳۰ میلی متر بارندگی را هم نداشت

 در پی بارش ۳۰.۹ میلیمتری باران در اهواز طی شبانه روز گذشته، مناطق مختلف این شهر دچار آبگرفتگی شده و همین امر باعث شد تا ادارات و بانک های این کلانشهر تعطیل اعلام شود.

به گزارش کاوش اخبار، در شبانه روز گذشته میزان بارش باران درامیدیه ۷۵.۶، رامهرمز ۷۵.۳، شادگان ۶۶.۸، آغاجاری ۵۹.۶، ایذه ۵۴، بهبهان ۵۲.۴، دهدز ۴۷.۵، حسینیه ۴۴.۱، هندیجان ۴۲.۱، شوش ۳۷.۲، گتوند ۳۴.۶ و آبادان ۳۳.۶ میلی متر بوده است.

 همچنین در این مدت میزان بارندگی در دزفول ۳۱، اهواز ۳۰.۹، کشاورزی اهواز ۲۶.۲، مسجدسلیمان ۲۶.۱، بستان ۲۳.۵، شوشتر ۱۹.۸، لالی ۱۷.۹، قلعه تل ۷۰، سراک ۶۲.۵، پیرموسی ۵۲ میلیمتر، مال آقا ۵۱، شیوند ۴۵، صیدون ۴۳ وسوسن ۴۱ میلی متر گزارش شده است. بندر ماهشهر نیز در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰۷ میلی متر بارندگی بیشترین میزان بارش را در استان داشته است.

علاوه بر تعطیلی ادارات و بانک ها در کلانشهر اهواز، بارش های ۲۴ ساعت اخیر منجر به تعطیلی ادارات و بانک های ماهشهر، رامشیر و امیدیه نیز شده است.

هرچند آبگرفتگی معابر و خیابان ها و ورود آب به منازل در برخی از نقاط قصه تکراری در کلانشهر اهواز است اما آذرماه سال گذشته یکی از دلایل آبگرفتگی اهواز حجم بالای بارش ها (73 میلی متر ) اعلام شد و بنا شده بود که نقاط بحرانی و حساس ظرف مدت یکسال آینده اصلاح شوند که حال با آبگرفتگی فعلی مشخص شده که این شهر حتی طاقت باران 30 میلی متری را هم ندارد و باید برای رعایت حال شهروندان آن را تعطیل اعلام کرد.

اینکه در یک سال گذشته چه اقداماتی انجام شده و چرا این اقدامات جوابگو نبوده است سوالی است که متولیان امر باید پاسخگوی آن باشند.

اگر چه باید شاهد پاس کاری دوباره چرایی آبگرفتگی ها بین شهرداری و آبفا بود اما آنچه مشخص است تا طرح جمع آوری آب های سطحی در اهواز اجرایی نشود و در مناطق مختلف این شهر بحث شیب در شهرسازی لحاظ نشود، آبگرفتگی دست از سر اهواز برنخواهد داشت.