راهیابی دو داور خوزستانی به سمینار بین المللی تکواندو
راهیابی دو داور خوزستانی به سمینار بین المللی تکواندو

رییس کمیته داوران تکواندو خوزستان با اشاره به موفقیت دو داور درجه یک خوزستان در دوره پیش نیاز حضور در سمینار بین المللی، گفت: بیماری کرونا مانع بالا رفتن جایگاه داوران خوزستان در عرصه بین المللی نخواهد شد.

اسماعیل اسفندیاری در این زمینه بیان کرد: از خصوصیات بارز این دوره آموزش قوانین و مقرارت پارا تکواندو ( تکواندو معلولین ) در کنار قوانین استاندارد کیوروگی است و دو نماینده خوزستان می بایست بصورت آنلاین در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر ماه سال جاری برابر با دوم و سوم دسامبر سال ۲۰۲۰ از ساعت ۱۹ الی ۲۳ به وقت کشور امارات متحده عربی و با لباس رسمی تکواندو ( دوبوک) و بصورت آنلاین در این دوره حاضر باشند.
وی ادامه داد: داوران خوزستان پس از شرکت دراین کلاس دو روزه مجوز حضور در سمینار بین المللی داوری کیوروگی را که در سال آینده میلادی توسط فدراسیون جهانی تکواندو برگزار می گردد را اخذ خواهند کرد.

رییس کمیته داوران تکواندو خوزستان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده سهم داوران بین المللی در بخش کیوروگی به ترتیب از ۳ داور مرد به ۸ داور و ۲ داور زن و در بخش پومسه ۲ داور مرد و یک داور زن ارتقاء داشته باشد.

بر پایه این گزارش این آزمون همزمان برای بانوان و آقایان در دو بخش نوشتاری و تصویری برگزار و هادی مینایی و زهرا عشیری دو داور درجه یک به عنوان دو نماینده خوزستان مجوز حضور در دوره پیش نیاز و آنلاین بین المللی را اخذ کردند.