هوای چهار شهر خوزستان ناسالم برای همه گروه‌های سنی
هوای چهار شهر خوزستان ناسالم برای همه گروه‌های سنی

کیفیت هوای شهر‌ها اهواز، شادگان، شوش و شوشتر امروز برای همه گروه‌های سنی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس آخرین پایش سطح کیفی هوای چهار شهر ناسالم برای همه گروه‌های سنی هوای کشور، شاخص کیفی هوا (آی کیو آی) در اهواز به ۱۷۹، شادگان ۱۵۹، شوش ۱۵۸ و در شوشتر به ۱۵۲ آی کیو آی رسید که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای همه گروه‌های سنی است.

محمد جواد اشرفی افزود: همچنین این شاخص در شهر‌های اندیمشک به ۱۴۸، دزفول ۱۴۰، هندیجان ۱۳۴، رامشیر و رامهرمز به ۱۱۰ و در شهر حمیدیه به ۱۰۳‌ای کیو آی رسید که نشان دهنده وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس است.

براساس اعلام شاخص‌های آلودگی هوا، هرگاه میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون موجود در هوا از روی عدد ۱۰۰ عبور کند، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم شده و این افراد نباید در فضای باز به فعالیت طولانی مدت بپردازند.

گروه‌های حساس شامل شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این گروه از جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از دیگران در معرض خطرات آلودگی هوا هستند.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان به شهروندان توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

 

 

منبع: صدا و سیما