تکمیل ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آبادان/ جایی برای بستری بیماران بدحال کرونایی نیست
تکمیل ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آبادان/ جایی برای بستری بیماران بدحال کرونایی نیست

 رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان ، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان را افزایشی اعلام کرد و گفت: ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آبادان تکمیل شده است.

شکرالله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت:ظرفیت ۳۲ تخت بستری مراقبت های ویژه اختصاص یافته به بیماران کرونایی بیمارستان طالقانی آبادان تکمیل شده و جایی برای بستری بیماران بدحال کرونایی نیست.

وی افزود:فقط در صورت بهبود یکی از بیماران بدحال امکان انتقال بیمار به این بخش امکان‌پذیر است.

سلمان زاده گفت: در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۶۰ فرد مبتلا به کرونا بستری هستند که ۳۲ نفر آنها در وضعیتی بسیار شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می باشند ضمن اینکه به طور متوسط در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان روزانه یک یا ۲مرگ به دلیل ابتلا به این بیماری اتفاق می‌افتد.

وی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت:در صورت ادامه روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا مجبور به پذیرش بیماران کرونایی در سایر بیمارستان‌های شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان در جنوب غرب خوزستان خواهیم بود.

وی افزود:متاسفانه استفاده نکردن از ماسک، میهمانی‌های خانوادگی و سفرهای غیرضروری همچنان از عوامل اصلی ابتلا به کووید ۱۹ است که از همشهریان درخواست می‌شود برای کمک به مدافعان سلامت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: میهمانی خانوادگی و دورهمی علت اصلی ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در جنوب غرب خوزستان است.

به گفته سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان، میزان استفاده از ماسک در خوزستان به طور متوسط به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و تمام بیمارستان‌های خوزستان نیز بسیج شوند تاب آوری پذیرش این حجم از بیمار را ندارند.

 

 

 

منبع: ایرنا