آمار ترسناک رئیس مرکز بهداشت خوزستان از مرگ کرونایی ها در بیمارستان: از هر ۱۰ فرد بستری یک نفر فوت می کند/ از ۱۰ بیمار بستری در آی سی یو پنج نفر/ از ۱۰ بیمار در وضعیت اینتوبه ۹ نفر/ بیمارستان ها و آی سی یوها از بیمار پر شده/ صراحتا می گویم در مورد کرونا آینده خوبی نداریم
آمار ترسناک رئیس مرکز بهداشت خوزستان از مرگ کرونایی ها در بیمارستان: از هر ۱۰ فرد بستری یک نفر فوت می کند/ از ۱۰ بیمار بستری در آی سی یو پنج نفر/ از ۱۰ بیمار در وضعیت اینتوبه ۹ نفر/ بیمارستان ها و آی سی یوها از بیمار پر شده/ صراحتا می گویم در مورد کرونا آینده خوبی نداریم

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از هر 10 بیمار بستری در آی سی یو پنج نفر جان خود را از دست می دهند و از هر 10 بیمار اینتوبه که لوله ی دستگاه تنفسی برای آن ها وصل می شود 9 نفر فوت می کنند.

به گزارش کاوش، دکتر سید محمد علوی روز دوشنبه ( 28 مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از هر 10 فرد مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری می شوند یک نفر فوت می کند، اظهار کرد: از هر 10 بیمار بستری در آی سی یو پنج نفر جان خود را از دست می دهند و از هر 10 بیمار اینتوبه که لوله ی دستگاه تنفسی برای آن ها وصل می شود 9 نفر فوت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر بنده کرونا و کاهش جمعیت دو خطری هستند که آینده ی کشور را تهدید می کنند و  سرنوشت مبهمی برای ما به وجود می آورد. شاید در چند سال آینده جمعیت کشور ما از 80 میلیون نفر به حدود 40 میلیون نفر کاهش پیدا کند آن هم جمعیتی که همه پیر هستند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بیمارستان ها و آی سی یوهای ما از بیمار پر شده اند و تعداد بیماران بحرانی به نسبت بیماران بستری افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: در پیک قبلی اعلام می کردیم تعداد بیماران حاد به نسبت بیماران بستری پایین تر از آمار متوسط کشوری است اما اکنون بیشتر است و گرچه موارد بیماری آنچنانی نداریم اما آمار بیماران بستری بالا است.

علوی تاکید کرد: در صورت تداوم این روند و افزایش مرگ و میر مشکلاتی برای ما به وجود می آید که نمی توان آینده را پیش بینی کرد. صراحتا می گویم در مورد کرونا آینده خوبی نداریم.

کرونا را سانسور نکردیم

وی تصریح کرد: بهترین اقدامات پیشگیری در خوزستان در ماه های اسفند و فروردین صورت گرفت و زمانی که کل کشور در پیک اول قرار داشت ما به نسبت سایر استان ها موارد بسیار کمی از بیماری داشتیم به نحوی که برخی تصور می کردند ما مساله را سانسور می کنیم اما بیماری قابل مخفی کردن نیست حداقل گورستان ها و مرگ و میر را نمی توان مخفی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: ماهیت ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت و واگیردار بودن آن تغییر پیدا کرده است. هر فرد مبتلا به کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در طول یک ماه 450 نفر را آلوده کند.

تا یکی دو سال آینده به وجود واکسن کرونا فکر نکنید

علوی خاطرنشان کرد: گاهی اخباری از ساخت واکسن کرونا در کشورهای مختلف جهان به گوش می رسد که معروف ترین آن ها ساخت واکسن آمریکایی بود که به دلیل وجود چندین عارضه پس از مصرف تولید آن متوقف شد و فعلا این گونه اخبار در حد شعار هستند و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده تا یکی دو سال آینده به وجود واکسن کرونا فکر نکنید.

50 میلیون نفر در جهان قربانی آنفلوآنزای اسپانیایی شدند

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: سال 1918 در زمانی که جمعیت مردم دنیا حدود 2 میلیارد نفر بود بیماری آنفلوآنزای اسپانیایی در جهان شیوع پیدا کرد که 500 میلیون نفر مبتلا شدند و 50 میلیون نفر فوت کردند بنابراین ما چاره ای نداریم که ارائه دهندگان خدمات سلامت را همگانی کنیم.

تغییرات اثبات شده ی ویروس کرونا

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه موضوع در خصوص تغییرات ویروس کرونا اثبات شده، بیان کرد: افزایش قدرت واگیردار بودن ویروس و تغییر رشته های موجود در سطح ویروس کرونا از این موارد است که در مورد دوم ممکن است آنتی بادی های ایجاد شده در بدن بیمار کرونایی پس از بهبود، برعلیه ویروس عمل نمی کنند در نتیجه، یک بار ابتلا به کرونا برای فرد ایمنی به وجود نمی آورد.

وی با اشاره به مورد سوم افزود: در گذشته این بیماری در افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای دیده می شد اما اکنون افراد جوان و بدون بیماری زمینه ای مبتلا می شوند و کم کم ویروس کودکان را نیز گرفتار می کند بنابراین ممکن است بیماری زایی آن افزایش پیدا کرده باشد، البته در این مورد هنوز شک داریم.