۴۵ دستگاه ونتیلاتور سهم بیمارستان های حوزه مناطق نفتخیز جنوب
۴۵ دستگاه ونتیلاتور سهم بیمارستان های حوزه مناطق نفتخیز جنوب

۴۵ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) ویژه بیماران کرونایی از سوی وزارت نفت در راستای انجام مسئولیت­های اجتماعی به مراکز درمانی مناطق نفتخیز جنوب اهدا شد.

به گزارش کاوش، در مراسمی که سه شنبه، ۲۲ مهر؛ با حضور وزیران نفت و بهداشت، استانداران خوزستان و بوشهر، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها (به صورت ویدئو کنفرانس) و سایر مدیران و دست‌اندرکاران در فضای باز ساختمان مرکزی وزارت نفت انجام شد، ۱۴۱ دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) به مراکز درمانی مناطق نفتخیز کشور اهدا، که از این بین ۴5 دستگاه به بیمارستان­های حوزه مناطق نفتخیز جنوب اختصاص یافت.

این دستگاه­ها که با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان تهیه شده است در استانهای مختلف نفتخیز توزیع خواهند شد که سهم استان خوزستان ۳۲ و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ دستگاه خواهد بود. سایر دستگاه­ها به استانهای بوشهر، لرستان، فارس، کرمانشاه، ایلام و خراسان اهدا می­‌شود.

گفتنی‌ست تمامی مراحل طراحی و ساخت این دستگاه‌های کمک تنفسی توسط متخصصان داخلی انجام شده که این مسئله خود گام موثری در حمایت از تولید داخل است.

در این مراسم دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز تلاش­ها و حمایتهای مستمر صنعت نفت از مردم خوزستان تقدیر کرد و یادآور شد: کمک به رفع مشکل ریزگردها، مهار سیلاب های نوروز ۹۸ علاوه بر کمک به بازسازی منازل، مدارس و مراکز درمانی آسیب دیده و همکاری در مقابله با پاندمی بیماری کووید۱۹ را می­توان از اقدامات بزرگی برشمرد که صنعت نفت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی به انجام رسانده است.