نگرانی از ابتلای جوانان و نوزادان به کرونا در آبادان
نگرانی از ابتلای جوانان و نوزادان به کرونا در آبادان

 فرماندار آبادان با ابراز نگرانی از روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان گفت: ابتلای جوانان و حتی نوزادان به کرونا در آبادان رو به افزایش است.

سیدزین‌العابدین موسوی سه‌شنبه در نشست اجرایی ستاد کرونا آبادان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی آبادان از چند روز گذشته شاهد روند افزایشی ابتلای جوانان و حتی نوزادان در شهرستان آبادان به بیماری کرونا هستیم که جای نگرانی دارد.

وی ساده انگاری ویروس کرونا از سوی مردم را یکی ازعلل افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری دانست و افزود:کمتر از ۵۰ درصد از مردم شهرستان آبادان از ماسک استفاده می‌کنند که این میزان در پیک اول کووید ۱۹ بیش از ۸۵درصد بود.

موسوی اظهار داشت: مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم گسترش بیماری در داخل منازل است. با توجه به آمار و گزارش‌های دریافتی یکی از مکان هایی که ویروس کرونا در آنجا به سرعت رو به گسترش است فضاهای مسقف است.

فرماندار آبادان به منظور جلوگیری از انتقال بیماری کرونا تشدید بازرسی از بازار روز، پاساژها، ادارات و بانک‌ها را از سوی شبکه بهداشت و درمان ، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و تعزیرات خواستار شد.

وی همچنین با تاکید بر ادامه روند آموزش از طریق سامانه شاد به دانش‌آموزان گفت:حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس آبادان اختیاری است اما برای نظارت بر روند آموزش مدیران و معاونان واحدهای آموزشی موظف به حضور در مدارس هستند.

۲۵درصد بازارایان آبادان از ماسک استفاده می‌کنند

معاون عمرانی فرمانداری آبادان نیز در ادامه این نشست گفت:متاسفانه فقط ۲۵درصد از اصناف و بازارایان آبادان از ماسک استفاده می‌کنند.

محمد طاهری با تاکید بر استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی بخصوص تاکسی اظهار داشت: وسایل نقلیه عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس از سوار کردن افراد بدون ماسک خودداری کنند ضمن اینکه رانندگان تاکسی باید در صندلی عقب تنها ۲ نفر مسافر سوار کنند.

وی افزود: در وسایل نقلیه شخصی نیز راننده و دیگر سرنشینان باید از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد .

طاهری با بیان اینکه نظارت گسترده‌تر برای تضمین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است افزود: کنترل و نظارت با توجه به شیوع مجدد کرونا با دقت، شدت و جدیت بیشترس در سه سطح ادارات، اصناف و فضاهای عمومی دنبال خواهد شد.

وی به برنامه‌ریزی برای برگزاری مانور مقابله با کرونا در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود:در این مانور علاوه بر گندزدایی و ضدعفونی شهر ۱۰۰ هزار ماسک بین شهروندان توزیع خواهد شد.

 

 

 

منبع: ایرنا