آتش در کوهستان منگشت باغملک همچنان زبانه می‌کشد
آتش در کوهستان منگشت باغملک همچنان زبانه می‌کشد

فرماندار باغملک با اشاره به تداوم آتش سوزی در ارتفاعات دهستان منگشت این شهرستان، از سمن‌ها و نیروهای داوطلب برای خاموش کردن آتش کمک خواست.

محمد نجاتی پور چهارشنبه با بیان اینکه با اعزام نیروهای منابع طبیعی و همکاری دهیاران و نیروهای مردمی سه شنبه شب پس از ۲ ساعت آتش سوزی منطقه دهستان منگشت باغملک از سمت روستای رباط مهار شد افزود: امروز بر اثر وزش باد بار دیگر این آتش سوزی از سمت ارتفاعات روستای کیوپ شعله ور شده و هر لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان باغملک گفت: سال گذشته هم در این ناحیه شاهد آتش سوزی جنگل های منطقه نخودکال بودیم که تحقیق درباره علت آن راه به جایی نبرد.

صالح سروستانی فعال محیط زیست باغملک نیز با اشاره به گسترش سریع آتش سوزی جنگل روستای کیوپ اظهار داشت: از صبح امروز تعدادی داوطلب و جمعی از اعضای سمن های محیط زیست برای خاموش کردن این آتش به منطقه اعزام شدند.

این عضو انجمن محیط زیست قلعه تل هشدار داد: اگر هر چه سریع تر نیروهای بیشتری برای خاموش کردن این آتش سوزی وارد عمل نشوند این حریق از کنترل خارج می‌شود و وسعت بیشتری از جنگل های کهنسال بلوط منطقه را فرا می‌گیرد.

سروستانی از افرادی که قصد کمک برای مهار این آتش سوزی را دارند خواست از مسیر روستای کیوپ به نیروهای داوطلب ملحق شوند.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند.

 

 

 

منبع: ایرنا