۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزی خوزستان وارد شد
۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزی خوزستان وارد شد

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جریان وقوع سیل فروردین سال گذشته،۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد شده است و ۴۳۰ هزار کشاورز درگیر مشکلات مرتبط با سیل شدند.

کاظم خاوازی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های بازسازی و نوسازی زمین‌های کشاورزی آسیب‌دیده از سیل ۹۸ به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور، اظهار کرد: بر اثر سیل فروردین پارسال، ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده و ۴۳۰ هزار کشاورز درگیر سیل شدند.

وی افزود: در مجموع با اعتبار هفت هزار میلیارد تومان، طرح‌های بازسازی و مرمت مناطق آسیب‌دیده از سیل در بخش کشاورزی انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مرمت بیش از هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری، مرمت بیش از پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه بین مزارع کشاورزی، زهکشی سطحی بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، مرمت ۹۵۰ کیلومتر قنات و مرمت ۱۳۸ باب ایستگاه پمپاژ شبکه زهکشی از جمله اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی در سیل پارسال انجام داده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این وزارتخانه همچنین با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ ماشین‌آلات، دو هزار کارشناس و آبگیری ۳۱۴ هزار هکتار از مزارع کشاورزی به کمک کشاورزان سیل زده شتافت.

خاوازی افزود: همچنین تا پایان آبان ماه امسال، ۷۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری و با اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومان در مناطق سیل‌زده به پایان می‌رسد.

وی گفت: در سیل پارسال ۴۸.۵ درصد از زمین‌های کشاورزی استان خوزستان دچار خسارت و آسیب شد.

 

 

 

منبع: مهر