جذب بیش از ۲ هزار معلم خوزستانی
جذب بیش از ۲ هزار معلم خوزستانی

آزمون استخدامی ماده ۲۸ آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد که سهم استان خوزستان جذب ۲ هزار و ۷۴۱ معلم جدید از طریق این آزمون است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به افزایش ۱۶۰ درصدی میزان راهیابی دانش آموزان خوزستانی به مرحله کشوری المپیاد علمی دانش آموزان و راه یافتن ۸ دانش آموز به این مرحله، اظهار کرد: حمایت از مدارس عادی دولتی و مدارس خاص در دستور کار قرار دارد. هم چنین ۲ هزار و ۷۴۰ معلم امسال از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب خواهند شد که در راستای اولویت بخشی به ارتقای شاخص نیروی انسانی خواهد بود.
به گزارش کاوش؛ کورش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مجموعه تعلیم و تربیت استان برنامه های گسترده ای برای ارتقای شاخص نیروی انسانی در دست اجرا دارد. در این راستا آزمون استخدامی ماده ۲۸ آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد که سهم استان خوزستان جذب ۲ هزار و ۷۴۱ معلم جدید از طریق این آزمون است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های کیفیت بخشی در مدارس عادی دولتی و مدارس خاص؛ خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس استعدادهای درخشان و همچنین توجه ویژه به مدارس عادی دولتی و تقویت ارتباط علمی و عملکردی بین این دو نوع مدرسه از برنامه های اولویت دار مجموعه تعلیم و تربیت استان است. زیرا ارتقای شاخص های آموزش و پرورش مرهون اجرای طرح های کیفیت بخشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان خوزستانی در المپیادهای علمی دانش آموزان؛ توضیح داد: المپیادهای علمی دانش آموزان سراسر کشور از اوایل مهر ماه آغاز می شود و تا هفته اول آبان ماه ادامه دارد و دانش آموزان در این دوره از مسابقات در ۱۴ رشته با یکدیگر رقابت می کنند. ۸ دانش آموز خوزستانی به مرحله نهایی این المپیاد کشوری راه یافتند.

مودت اضافه کرد: دوره ابتدایی به عنوان یکی از دوره های کلیدی در نظام تعلیم و تربیت کشور شناخته می شود. در این راستا اجرای طرح های کیفیت بخشی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد. یکی از اقدامات اثربخش در این حوزه اجرای برنامه های حمایت از دانش آموزان لازم التوجه است.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم توجه به ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه؛ یادآور شد: برنامه ریزی برای توسعه مدارس فنی-حرفه ای و کاردانش یکی از برنامه های اولویت آموزش و پرورش خوزستان است. در این راستا تجهیز این مدارس و ایجاد رشته های جدید پر تقاضا در دستور کار قرار دارد.