طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود
طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا و از کوت عبدالله آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در حاشیه بازدید از منطقه اسلام‌آباد با هدف بررسی روند اقدامات انجام شده توسط آبفا، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در چند نقطه از منطقه اسلام‌آباد در حال فعالیت است، خیابان چهار به واسطه طولانی بودن آن، لزوم اتصال همه مشترکین به شبکه دفع فاضلاب پیش از بهسازی و آسفالت خیابان از سوی شهرداری و تعبیه سیستم تخلیه فاضلاب در انتهای خیابان، نیازمند تلاشی دو چندان است‌.

وی افزود: بنا است انجام این عملیات با حداکثر سرعت و توان توسط آبفا در خیابان چهار و پس از آن در همه ۱۴ خیابان اسلام آباد صورت گرفته و به صورت همزمان، آسفالت خیابان‌ها توسط شهرداری تامین و اجرا شود.

طرح جامع فاضلاب اهواز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا و از «کوت عبدالله» آغاز خواهد شد

صادق حقیقی‌پور مدیرکل آبفای خوزستان نیز در ادامه این بازدید، بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی آبفا، ساماندهی به وضعیت فاضلاب کوت عبدالله و به خصوص کوی اسلام‌آباد است که برای آن برنامه کامل و مفصلی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: کلکتور اصلی فاضلاب منطقه، خط ۶۰۰ میلی متری خیابان ۴ است که به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب منطقه از این نقطه به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال داده می‌شود.

حقیقی‌پور گفت: کار خط اصلی خیابان چهار تقریبا به اتمام رسیده و اتصال شبکه‌های فرعی به این خط نیز با همکاری بخش خصوصی و با قراردادی ۴۰ میلیارد تومانی در دست اقدام است.

وی اذعان کرد: برای اتصال مشترکین نیاز به تخلیه خطوط فاضلاب بوده که با فعال‌سازی پمپاژ و تخلیه در انتهای خیابان ۴، زمینه برای اجرای شبکه‌های فرعی فراهم شده است.

وی همچنین از اجرای آزمایشی پروژه کلکتورها و نصب منهول‌های انتظار در خیابان دو خبر داده و تصریح کرد: با این مدل، مشکلی برای اجرای آسفالت وجود نخواهد داشت و پس از آن، دیگر نیازی به تخریب مسیرهای آسفالت شده نخواهد بود.

مدیر آبفای خوزستان اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی مردم منطقه بلافاصله پروژه اتصال شبکه‌های فرعی به خطوط فاضلاب به زودی آغاز خواهد شد و پس از مدت زمان منطقی از پیش تعیین شده، ان‌شاءالله مشکل فاضلاب این منطقه برای همیشه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مشابه همین پروژه در سایر مناطق کوت عبدالله، از جمله شهرک بسیج، خیابان امام رضا(ع)، کوی شهید نورانی یا درویشیه، گاومیش آباد و سایر مناطق آغاز شده است و امید است بتوانیم معضل قدیمی فاضلاب را در اهواز حل بنماییم.

صادق حقیقی‌پور گفت: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا توسط شرکت آبفای استان انتخاب شده و به زودی آغاز به کار خواهد کرد و نقطه آغاز این پروژه و همکاری، منطقه کوت عبدالله خواهد بود.

وی افزود: تکمیل پروژه فاضلاب کوت عبدالله با تعبیه کلکتورها و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ، اولین قدم همکاری ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود که ساماندهی اساسی به فاضلاب منطقه خواهد داد.

 

منبع: فارس