توزیع فیش دریافت نان در بین خانواده های بی بضاعت/ این خانواده ها در مناطقی مانند منبع آباد، کوی علوی و عین دو سکونت دارند/ اغلب آن ها زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند/ خانواده هایی که این کمک های غذایی را دریافت می کنند اغلب مشکل سوءتغذیه دارند
توزیع فیش دریافت نان در بین خانواده های بی بضاعت/ این خانواده ها در مناطقی مانند منبع آباد، کوی علوی و عین دو سکونت دارند/ اغلب آن ها زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند/ خانواده هایی که این کمک های غذایی را دریافت می کنند اغلب مشکل سوءتغذیه دارند

با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی مردم دگرگون شد و بسیاری از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست که اغلب به انجام کارهای نظافتی خدماتی در خانه های دیگران و یا زباله گردی مشغول بودند بیکار شدند و در شرایط معیشتی بغرنجی به سر می بردند.

مدیر موسسه خیریه ی آوای مهر گفت: فعالیت موسسه ی خیریه ی آوای مهر از سال 95 در اهواز با هدف کمک به خانوارهای بی بضاعت شروع شد که در این راستا در حال حاضر 250 خانوار نیازمند را تحت پوشش خود دارد.

سعید شایسته زاد در گفت و گو با کاوش اظهار کرد: در گذشته 110 خانوار بی بضاعت را تحت پوشش قرار داده بودیم و در حال حاضر این رقم به 250 خانوار افزایش یافته است که این خانواده ها در مناطق حصیرآباد، منبع آب، صد دستگاه، کوی آل صافی، عین دو، کوی علوی و آخر آسفالت سکونت دارند.

وی افزود: این خانواده ها از طیف های مختلف جامعه هستند اما اغلب آن ها زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند که در بین این خانوارها افرادی نیز وجود دارند که برای یافتن شغل از شهرهای اطراف به اهواز مهاجرت کرده اند.

مدیر موسسه  خیریه ی آوای مهر عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی مردم دگرگون شد و بسیاری از زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست که اغلب به انجام کارهای نظافتی خدماتی در خانه های دیگران و یا زباله گردی مشغول بودند بیکار شدند و در شرایط معیشتی بغرنجی به سر می بردند.

شایسته زاد ادامه داد: بنابراین تیم های ما خانواده های بی بضاعتی که در محلات محروم شرایط حادی داشتند را برای توزیع فیش دریافت نان از نانوایی ها شناسایی کردند و در حال حاضر حدود هشت ماه است که این کار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای درمانی خانوارهای تحت پوشش توسط پزشکان مهرورز انجام می شود، افزود: بعد از سال سوم فعالیت موسسه تمرکز ما بر درمان کودکان بیمار بی بضاعت بود و به سمت خانواده هایی که کودک بیمار دارند رفتیم و با کمک دفاتر تسهیل گری، خیرین و معتمدین محلات محروم خانوارهای بی بضاعتی که مشکلات اجتماعی خاصی نیز داشتند با غربالگری که انجام دادیم شناسایی و با تشکیل پرونده آن ها را تحت پوشش قرار دادیم. به طور مثال اگر یکی از این کودکان نیاز به عمل جراحی داشت برای درمان او پول جمع آوری و اقدامات لازم انجام می شود.

مدیر موسسه  خیریه ی آوای مهر تاکید کرد: خیران و همکاران ما در مرکزیت 250 خانواده ی تحت پوشش در هر محله که یک پایگاه از جمله مراکز بهداشت یا دفاتر تسهیل گری وجود دارد حضور دارند بنابراین از نزدیک به شرایط خانوادگی آن ها اشراف کامل دارند و مطلع هستند از آن جایی که بیشتر آن ها زنان نان آور خانواده هستند و بخاطر شرایط کرونایی بیکار شده اند، اکنون محتاج نان شب هستند.

شایسته زاد در خصوص اقدامات موسسه خاطرنشان کرد: موسسه آوای مهر در مدت پنج سال فعالیت خود اقدامات متفاوتی را براساس اولویت بندی نیازهای خانوارهای تحت پوشش انجام داده است از جمله توزیع بسته های غذایی 45 روزه به خصوص در بین خانوارهایی که بیمار دارند، خانواده هایی که این کمک های غذایی را دریافت می کنند اغلب مشکل سوءتغذیه دارند.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات موسسه طرح صدای پای مهر است که موانع تحصیلی تمام کودکان تحت پوشش رفع می شود به طور مثال هزینه ی شهریه ی مدرسه یا خرید کتاب و روپوش پرداخت می شود، ثبت نام های اینترنتی مربوطه انجام می شود و حتی باتوجه به اینکه در این شرایط کودکان نیاز به دسترسی به شبکه ی شاد دارند گوشی همراه و تبلت برای آن ها خریداری شد و از پارسال تا کنون حدود 20 تبلت و گوشی همراه توزیع کرده ایم.

مدیر موسسه  خیریه ی آوای مهر یادآور شد: در گذشته طرح هایی مخصوص مناسبت های عید و شب یلدا داشتیم که اکنون به دلیل شرایط اقتصادی موسسه توان این کار را نداریم.

شایسته زاد عنوان کرد: گروه ما همچنین جشنواره های غذایی بسیار بزرگی در نقاط مختلف اهواز از جمله کیانپارس، پاداد و شهرک نفت با حدود 40 غرفه برگزار کرد که با این کار بخش زیادی از هزینه های درمان خانوارهای تحت پوشش تامین شد البته ما تنها گروهی هستیم که برای ایجاد غرفه فراخون نمی زنیم و این کار به صورت خودجوش و توسط خیران انجام می شود.

وی افزود: خیرین قول حمایت داده اند تا در صورتی که وضعیت کرونایی اهواز سفید شود جشنواره های غذایی به صورت بیرون برگزار شوند و غذاها درب منزل به نیازمندان تحویل داده شود.

مدیر موسسه خیریه ی آوای مهر در پایان با اشاره به اینکه موسسه ی آوای مهر گروه خیریه ی مردم نهاد است که هیچ کدام از کارکنان آن بابت فعالیت حقوق دریافت نمی کنند، بیان کرد: ما از ظرفیت شبکه های مجازی برای ارائه ی گزارش عملکرد موسسه به خیران استفاده می کنیم.