افتتاح نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اهواز
افتتاح نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در اهواز

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خوزستان عصر امروز یکشنبه (۶ مهرماه ) با حضور مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی فجر اهواز افتتاح شد.

به گزارش کاوش، استاندار خوزستان ضمن بازدید از غرفه های این نمایشگاه اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه ما را به حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس می برد و نقشی که همه مردم به خصوص بانوان در پشتیبانی جنگ ایفا می کردند را به خوبی می توان در این نمایشگاه مشاهده کرد.

شریعتی افزود: امیدواریم که این نمایشگاه طی روزهای آینده تکمیل شود و با ورود دستگاه های دولتی بتوان نقش آن دستگاه ها را در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید و جوانان این دوره منتقل کرد. این نمایشگاه به همت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، جمعی از نیروهای نظامی و خانه مطبوعات استان برگزار شد.

سردار عباس یوسفی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه و با اشاره به اهمیت گرامیداشت دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مقوله ای نیست که محدود به زمانی خاص باشد و باید در بطن زندگی مردم و راه و روش مسئولان ما قرار گیرد.

وی بیان کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس حضوری پررنگ داشتند، امروز نیز در این نمایشگاه غرفه های خود را با تمثال شهدا تزئین کرده اند تا بازدید کنندگان با سیره این شهدا بیشتر آشنا شوند.

این نمایشگاه به همت شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و خانه مطبوعات خوزستان برگزار شده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سردار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه مقدم جنوب (کربلا)، سردار عباس یوسفی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان و عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان و جمعی از مسئولین در آیین افتتاح این نمایشگاه حضور داشته و از غرفه ها بازدید کردند.

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت خوزستان در مجتمع فرهنگی فجر با ۱۰ غرفه برای عرضه محصولات فرهنگی دفاع مقدس و ۱۰ غرفه ویژه نیروهای نظامی و نمایش تجهیزات و ادوات جنگی به مدت پنج روز برپا شده است.