شهادت دو مرزبان در خوزستان
شهادت دو مرزبان در خوزستان

 دو نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در خوزستان عصر شنبه در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید این خبر گفت: عصر امروز یک گشت دریایی مرزبانی در هورالعظیم مشغول گشت زنی و انجام ماموریتهای محوله بود که اشرار مسلح در این هور با آنان درگیر شدند.

وی اظهار داشت: در این درگیری مسلحانه سروان مقداد بویر و استوار عبدالله مومن زاده از پرسنل هنگ مرزی دشت آزادگان  به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر از پرسنل این مرزبانی مجروح که به بیمارستان منقل و تحت مداوا قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی استان  خوزستان اضافه کرد: در این درگیری اشرار مسلح نیز متحمل خسارات و تلفاتی شده اند که به محض تکمیل اطلاعات اخبار آن از طریق رسانه های رسمی اعلام خواهد شد.

وی گفت: شهادت این ۲ نیرو نه تنها عزم و اراده پرسنل جان برکف مرزبانی در دفاع از کیان اسلامی را کم نخواهد کرد بلکه آنان مصمم خواهند شد با تمام توان و قدرت بیشتر ضمن حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با اشرار و قاچاقچیان حاضر در مرزها برخورد قاطعی انجام دهند.

سردار پاکباز اضافه کرد: شهادت جزو افتخارات فرزندان برومند جمهوری اسلامی ایران  در مرزبانی است و نیروهای مرزبانی هیچگاه اجازه نخواهند داد که اشرار و قاچاقچیان خللی در مرزها به وجود آورند و یا موجب سلب امنیت و آسایش مردم شوند.

قاچاق دام و کالا از مرزهای خوزستان و عراق و حتی هور العظیم مسبوق به سابقه بوده و طی ماههای گذشته نیروهای مرزبانی چند محموله دام  در حال خروج در محدوده مرزهای دشت آزادگان با خوزستان را توقیف کردند.