کتاب ملی”جهش تولید” در خوزستان رونمایی شد
کتاب ملی”جهش تولید” در خوزستان رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب ملی “جهش تولید” با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل تعاون خوزستان، آیین رونمایی از کتاب ملی “جهش تولید” با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

ارسلان غمگین مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این مراسم اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی کشور، ترسیم و ابلاغ سیاست‌های کلی نظام و جهت‌گیری کشور بر عهده مقام معظم رهبری نظام است که از طرق مختلف همانند سخنرانی، ابـلاغ‌ها، نامه‌ها، دستور و در پاره‌ای موارد حکم حکومتی به اجرا در می‌آید.

وی افزود: فلسفه نامگذاری سال‌ها، فرهنگ‌سازی و جلب توجه مردم به یک ارزش و در نقطه مقابل آن یک مسأله و مشکل است. بر این اساس؛ رهبر معظم انقلاب با دریافت اطلاعات و گزارش‌های سراسر کشور، مطالعات و تجربه شخصی، درک و دریافت از معارف اسلامی، قرآنی و مفاهیم انسانی و با عنایت به اشرافی که به مسائل مختلف کشور دارند و بر اساس تحولات و اتفاقات منطقه و جهان و بررسی دیدگاه‌های بدنه کارشناسی نظام و مشورت با نخبگان هر سـال را نـام‌گذاری می‌کنند تا بر اساس آن عـمده سیـاسـت‌ها و جهت‌گیری‌های نظام تنظیم و پیگیری شود.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: جهش تولید راهی استراتژیک برای تجمیع افکار و ظرفیت‌های کشور برای حل شاخص‌ترین مشکل کشور است. آینده‌نگری است تا آسیب‌ها ریشه‌دار نشده و منابع محدود کشورتعیین اولویت بشوند.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه قرار دارد و دشمنان قصد دارند با حربه اقتصادی و تحریم، ستون فقرات نظام اسلامی را بشکنند. در حال حاضر، انتخاب راهبرد “جهش تولید” برای سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب از میان سایر اولویت‌های موجود کشور در شرایط فعلی بسیار هوشمندانه و حیاتی بوده است.

غمگین بیان داشت: پیشبرد اهداف اقتصادی کشور نیازمند کار و تولید است و بقاءِ کار، کارگر و کارفرما نیز در گرو تولید است و در حقیقت می‌توان گفت بیشترین تمدن‌های بشری درسایه کاروتلاش و تولید شکل گرفته‌اند. در این راستا باید به نقش و جایگاه کارگران در تحقق اهداف سال که نقش اساسی و زیربنایی دارند، توجه ویژه داشت.

این مقام مسئول افزود: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و در راستای منویات مقام معظم رهبری واهمیت موضوع پرداختن به عنوان هوشمندانه سال جاری ، تصمیم به نگارش و تدوین کتابی با موضوع جهش تولید و رویکردی بر رسالت‌های وزارت متبوع گرفته شد. پس از آن تقسیم کار شده و جمع‌آوری مطالب شروع شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تعداد مقاله بسیار کمی وجود داشت که حتی دقیقاً به موضوع جهش تولید نپرداخته بودند. به هر حال مطالبی از مقاله‌های موجود (از قبل تا حدودی مرتبط) و مقاله‌های همکاران این اداره کل که در جهش تولید می‌توانست مؤثر باشند، گردآوری شد.

مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره جزیئات کتاب گفت: در این کتاب با عنایت به اهمیت مسائل اقتصادی در سالهای اخیر در ابتدا به اقتصاد مقاومتی، راهبردها و الگوهای اقتصاد مقاومتی پرداخته شد.

وی افزود: سپس به رونق تولید پردازش شد و عوامل موثر بر رونق تولید و قوانین و عوامل بازدارنده تولید و تاثیر تحریم‌ها بر تولید مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به جهش تولید که در مرحله ای بالاترقرار دارد و نیازمند تامین بسترمناسب و زیرساخت‌ها برای تحقق آن می باشد رسیدیم . سپس به نقش دولت بر تحقق جهش تولید و در نهایت به نقش وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اثر گذاری رسالت‌های ذاتی آن در حوزه های تعاون ، اشتغال و روابط کار مورد بررسی قرار گرفت .