پرونده کیسون هنوز باز است/ قرارداد با پیمانکار فسخ شده اما خلع ید نشده/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم بار حقوقی برای شهرداری ندارد/ توافق شده در طی یک دوره ی سه ماهه برآوردهای لازم انجام گیرد/500 میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق مشارکت فردا به حساب واریز می شود
پرونده کیسون هنوز باز است/ قرارداد با پیمانکار فسخ شده اما خلع ید نشده/ انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم بار حقوقی برای شهرداری ندارد/ توافق شده در طی یک دوره ی سه ماهه برآوردهای لازم انجام گیرد/500 میلیارد تومان اعتبار در قالب اوراق مشارکت فردا به حساب واریز می شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در رابطه با سرنوشت پرونده ی شرکت کیسون گفت: رای شورای عالی فنی در این رابطه هنوز صادر نشده و پرونده ی شرکت کیسون هنوز باز است.

شهرام شاهین زاده روز چهارشنبه دوم مهرماه در گفت و گو با خبرنگار کاوش در خصوص سرنوشت پرونده ی شرکت کیسون، پیمانکار سابق متروی اهواز اظهار کرد: رای شورای عالی فنی در این رابطه هنوز صادر نشده و پرونده ی شرکت کیسون هنوز باز است اما ما فسخ پیمان را ابلاغ کرده ایم و پیگیر تحویل کارگاه ها هستیم.

وی عنوان کرد: تلاش ما بر این بوده که به صورت مسالمت آمیز و بدون ورود مراجع قضایی با توافق با شرکت کیسون (پیمانکار پروژه) کار انجام شود در غیر این صورت مجبور می شویم از طریق مراجع قضایی پیگیری جدی کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد: فسخ پیمان با خلع ید دو موضوع متفاوت هستند، در حال حاضر فسخ پیمان انجام شده و قرارداد خاتمه پیدا کرده و بعد از فسخ باید یک سری تجهیزات، املاک و اراضی و کارگاه که به امانت در اختیار پیمانکار قرارداده شده به کارفرما بازگردانده شود.

شاهین زاده ادامه داد: چنانچه پیمانکار تمکین نکند و برای انجام این کار مقاومت کند براساس قانون و از طریق مراجع قضایی کارگاه ها به کارفرما بازگردانده می شوند که به این کار خلع ید پیمانکار گفته می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا انعقاد تفاهم نامه ی شهرداری با قرارگاه خاتم برای تکمیل متروی اهواز برای شهرداری اهواز بار حقوقی خواهد داشت یا خیر، بیان کرد: انعقاد این تفاهم نامه برای شهرداری اهواز بار حقوقی ندارد زیرا قرارداد با شرکت کیسون خاتمه پیدا کرده است و کارگاه ها به لحاظ قانونی نباید در اختیار کیسون باشند، ما فردای روز فسخ قرارداد می توانستیم کار انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید را شروع کنیم و هیچ مشکل و منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.

روز یکشنبه 30 شهریورماه تفاهم نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک متروی اهواز بین شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با حضور استاندار خوزستان، شهردار و اعضای شورای شهر اهواز و فرمانده ی قرارگاه خاتم به امضا رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم تصریح کرد: موضوعی که بین شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم تبادل شده یک تفاهم نامه است و قرارداد نیست که ضمن این تفاهم نامه توافق شده در طی یک دوره ی سه ماهه برآوردهای لازم انجام گیرد و طرفین کارهای حقوقی را انجام دهند همچنین مجوزهای لازم اخذ شوند تا در طی فرایند حداکثر سه ماه قرارداد فی مابین شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم منعقد و ابلاغ شود.

شاهین زاده در پایان افزود: 500 میلیارد تومان اعتباری که از طریق اوراق مشارکت در بودجه ی سال 98 برای تکمیل پروژه ی قطار شهری اهواز پیش بینی شد اکنون به نتیجه رسید و به زودی جذب می شود.

وی ادامه داد: فردا سامانه برای شهرهای اهواز و سمنان باز می شود واین اعتبار به حساب بانک مسکن (خریدار اوراق) واریز می شود.