مرز‌های چهارگانه کشور بسته هستند/ زائران اربعین حسینی از حرکت به سوی مرز‌ها خودداری کنند
مرز‌های چهارگانه کشور بسته هستند/ زائران اربعین حسینی از حرکت به سوی مرز‌ها خودداری کنند

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: مرز‌های چهارگانه کشور از سوی عراق بسته هستند و خروج زائران اربعین حسینی(ع) از ایران امکانپذیر نیست.

به گزارش کاوش؛ ولی‌الله حیاتی در حاشیه نشست ستاد استانی شورای اربعین حسینی(ع) در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار داشت: براساس اعلام کشور عراق مبنی بر معذوریت پذیرش زائران اربعین حسینی(ع) به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرز‌های چهارگانه بین ایران و عراق بسته هستند.

او جلوگیری از حرکت زائران از نقاط مختلف کشور به سوی مرز‌های کشور و استان خوزستان امری مهم عنوان کرد و افزود: همه فرمانداران شهرستان‌ها بر ممانعت از حرکت زائران اربعین حسینی(ع) توجیه شده اند و موظف هستند جلوی حرکت‌های خودجوش کاروان‌های راهپیمایی را بگیرند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: البته برگزاری برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه صفر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان‌های استان خوزستان بلامانع است و امیدواریم با اقناع سازی فرهنگی و همکاری مردم و عاشقان ائمه اطهار علیهم السلام شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم.

وی خاطرنشان شد: با توجه به اینکه هیچگونه زیرساختی در مرز‌ها پیش بینی نشده است، از زائران خواهشمندیم به هیچ عنوان به سمت مرز‌ها حرکت نکنند، چرا که قطعا با مشکل مواجه می‌شوند و به دلیل جلوگیری از خروج آن‌ها از کشور، مجبور به بازگشت به شهر‌های خود هستند، پس امسال عزاداری اربعین حسینی(ع) را باشکوه‌تر از سال‌های قبل در مناطق خود برگزار کنند.