هیچ کدام از مرزهای استان خوزستان پذیرای زائران حسینی نیست/ مردم از حضور در مرزها خودداری کنند
هیچ کدام از مرزهای استان خوزستان پذیرای زائران حسینی نیست/ مردم از حضور در مرزها خودداری کنند

معاون استاندار خوزستان گفت: با توجه به ممنوعیت مراسم پیاده‌روی اربعین از سوی کشور عراق، مرزهای کشور پذیرای زائرین نبوده و مردم از حضور در مرزها خودداری کنند.

ولی‌الله حیاتی امروز عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره کنگره عظیم اربعین اظهار داشت: با توجه به اعلام کشور عراق و دستور ستاد ملی کرونا و اربعین به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، امسال مراسم پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود.

وی افزود: برای همین هیچ کدام از مرزهای کشور آماده پذیرایی از زائرین حسینی نیستند و مردم از حضور در این مرزها خودداری کنند.

معاون استانداری خوزستان گفت: دسته‌روی و هر‌گونه تجمعی به سوی مرزهای استان خوزستان به دلیل اعلام ممنوعیت کشور عراق از پذیرش زائران خارجی، ممنوع است و درخواست ما از هموطنان سراسر ایران و مردم خوزستان این است که از حرکت به سمت مرزهای استان خوزستان خودداری کنند.

به نوشته تسنیم این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ‌گونه موکب و زیرساخت خدمات‌رسانی در مرزها وجود ندارد و برپا نخواهد شد. بنابراین تاکید ما به مردم و سایر هموطنان این است که از عمق کشور به سمت مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند زیرا هیچ‌گونه دسته‌روی و تجمعی را به سمت مرزهای چذابه و شلمچه نخواهیم داشت و اگر افراد مراجعه کنند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: کشور عراق نیز از پذیرش هرگونه مسافر در مرزهای زمینی خود اعلام ممنوعیت کرده و این را هم به اتباع خود اعلام کرده و اتباع خارجی را هم تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرد.

حیاتی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در داخل شهرهای ایران با رعایت ضوابط بهداشتی گفت: با توجه به ممنوعیت پذیرش زائر برای اربعین تدابیر لازم برای جلوگیری از ترددهای غیر مجاز در استان گرفته شده است.