ثبت ۱۲ هزار و۸۰۹ پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا درخوزستان
ثبت ۱۲ هزار و۸۰۹ پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا درخوزستان

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب۱۲ هزار و ۸۰۹ فقره پرونده در کارتابل بانک‌های عامل خوزستان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت شده که به این تعداد حدود ۱۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سید سعید حسینی‌نژاد بیان کرد: روند پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان سرعت بیشتری یافته و تقریبا روزی ۱۰ میلیارد ریال به پرداخت‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه سود تسهیلاتی که به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود ۱۲درصد است گفت: بعضی از این طرح‌ها هنوز در اختیار مدیریت شعب هستند و به شعب ارجاع نشده‌اند که مبلغ آنها ۵۰ میلیارد ریال است، تعدادی هم به مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در شعب هستند.

وی با بیان اینکه مبلغ مصوب شده در این زمینه ۹۰ میلیارد ریال است، و منعقد شده هم حدود ۶۰ میلیارد ریال است، و این مبالغ به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند،ادامه داد: ۴۴۵ میلیارد ریال طرح نیز از دستگاه‌های اجرایی برای تایید و ارسال به بانک ها باقی مانده است.

حسینی نژاد افزود: دستگاه ها و بانک‌ها باید در معرفی و جذب اعتبار سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا امکان جذب اعتبار هر چه بیشتر را در سطح ملی داشته باشیم.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها دچار ضرر و زیان شدند و دولت برای جبران این خسارت‌ها ، تسهیلاتی را در نظر گرفته است که به صاحبان کسب و کار پرداخت می‌شود.

منبع: ایرنا