در باشگاه نفت مسجدسلیمان چه می‌گذرد؟
در باشگاه نفت مسجدسلیمان چه می‌گذرد؟

 کِشتی باشگاه نفت مسجدسلیمان در حال غرق شدن در گرداب مشکلات است.

 

نفت مسجدسلیمان پس از پشت سر گذاشتن یک فصل موفق در لیگ نوزدهم، با پایان یافتن این رقابت‌ها اسیر حواشی بسیاری شد. حواشی‌ای که شیرینی این موفقیت را به کام هواداران نفت تلخ کرد.

به گزارش ایسنا، اولین خبر بد برای نفتی‌ها استعفای مهران نصیریان‌دوست، مدیرعامل موفق این باشگاه بود که در طول فصل نوزدهم با وجود بی‌پولی، برای سرپا نگه داشتن تیم تلاش بسیاری داشت؛ نصیریان‌دوست، مستند به بخشنامه وزارت نفت که مالکیت، مدیریت این موسسه را عهده‌دار است و کارکنان صنعت نفت در فصل آتی (۱۴۰۰-۱۳۹۹) فاقد مجوز و مشمول ممنوعیت در کلیه ارکان این موسسه، مدیرعامل، هیات مدیره و سایر مسئولیت‌ها هستند، در راستای تمکین به قانون و تبعیت از بخشنامه ابلاغی وزارت نفت، از سمت خود کنار رفت.

سپس برخی از اعضای هیات مدیره در اقدامی ضرب‌العجلی یک روز بعد از استعفای نصیریان‌دوست، طی یک نشست هدایت یزدی را به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب کردند ولی باتوجه به این که ماموریت اعضای هیات مدیره باشگاه با پایان یافتن لیگ نوزدهم به صورت قانونی به پایان رسیده بود و برای فعالیت رسمی منتظر صادر شدن مجوز فعالیت از سوی شرکت‌ ملی نفت ایران بودند، یزدی به صورت شفاهی (بدون صدور حکم) عنوان‌دار سمت سرپرست مدیرعاملی باشگاه شد تا باتوجه به تجربه بسیار بتواند کارهای مربوط به انتخاب سرمربی و دیگر امورات باشگاه را انجام دهد. با آمدن یزدی نیز خیلی زود مجتبی حسینی به عنوان سرمربی انتخاب شد.

اما از آن جا که باشگاه نفت مسجدسلیمان فاقد یک ساختار مشخص و همراه با مشکلات بیش از حد است، یزدی نیز به دلایلی و احتمالا سنگ‌اندازی‌ها در مسیر فعالیتش، با قراردادن یک پیام در وضعیت پیام رسان واتس‌آپ خود از سمتش استعفا کرد. هر چند او چند ساعت بعد مجددا از همین طریق اطلاع‌رسانی کرد که “با تمام عشق و توان در کنارتان هستم” و این پیام یزدی حاکی از صرف نظر وی از تصمیم استعفایش بود اما در حالت کلی مشخص نشد بالاخره یزدی استعفا داده بود یا خیر!

البته بازار استعفا همیشه در باشگاه نفت گرم بوده است و پیش از این نیز اعضای هیات مدیره در جریان لیگ نوزدهم به دلیل مشکلات موجود و نامه وزیر نفت در مورد این تیم از سمت‌های خود استعفا داده بودند که البته مجددا به کار خود بازگشتند. این استعفاها و آمد و رفت‌های مدیریتی در باشگاه نفت، نشان از حجم بالای مشکلات و آشفتگی در باشگاه نفت مسجدسلیمان است و به نظر می‌رسد تا زمانی که مجوز فعالیت رسمی اعضای هیات مدیره صادر نشود، مشکلات به قوت خود باقی هستند و این باشگاه در این مقطع زمانی نیز تنها زمان را برای بستن تیم جهت حضور در لیگ بیستم از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نکته جالب نیز مشخص نبودن تکلیف سرمربیگری مجتبی حسینی در تیم نفت مسجدسلیمان است؛ گویا هنوز این مربی قرارداد رسمی با این باشگاه امضا نکرده و سرمربیگری او در حد توافق با برخی مسئولان باشگاه بوده است. حالا نیز حسینی از شرایط گله‌مند است و حتی از مسجدسلیمان خبر می‌رسد که احتمال جدایی این مربی و بازگشت تارتار به مسجدسلیمان وجود دارد. اتفاقی که اگر رخ دهد، در آشفتگی موجود در باشگاه نفت اصلا عجیب نیست.

گفته می‌شود این هفته نیز تکلیف اعضای هیات مدیره باشگاه نفت از سوی شرکت‌ شرکت‌ ملی نفت ایران مشخص خواهد شد و پول هم به باشگاه می‌رسد. بر این اساس نیز احتمال این که در هفته جاری نفت مسجدسلیمان در باشگاه و حتی تیم، تغییراتی داشته باشد وجود دارد.

دغدغه این روزهای هواداران نفت مسجدسلیمان، بازگشت آرامش از دست رفته به باشگاه است، چرا که این روزها اصلا خبرهای خوشی از این باشگاه مخابره نمی‌شود. اگر طی دو سه روز آینده تکلیف چگونگی تیم‌داری و باشگاه‌داری نفتی‌ها در لیگ بیستم از سوی شرکت‌ ملی نفت ایران مشخص نشود، این باشگاه از مسیر درست فصل نوزدهم، منحرف شده و شاید سال‌ها طول بکشد که نفت مجددا بتواند همچون لیگ نوزدهم روی خوش فوتبال را در نتیجه‌گیری ببیند.

برخی معتقدند همانگونه که نفت تهران با حمایت نشدن از سوی وزارت نفت از صحنه فوتبال ایران محو شد، اگر استاندار و نمایندگان خوزستان به ویژه نمایندگان شهرهای تیم‌های نفتی استان به موقع به حل مشکلات این تیم‌ها از طریق وزارت نفت ورود نکنند، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز سرانجام تلخی همچون همتای تهرانی خود خواهند داشت.