افزایش کرونایی ها در جنوب غرب خوزستان/ آبادان در وضعیت قرمز/ خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی
افزایش کرونایی ها در جنوب غرب خوزستان/ آبادان در وضعیت قرمز/ خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آبادان در وضعیت قرمز و خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی قرار دارند. افزایش و یا کاهش آمار بیماری قابل پیش‌بینی نیست اما در حال حاضر تعداد بیماران رو به افزایش است.

شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در چند روز اخیر شمار موارد سرپایی و بستری مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان رو به افزایش بوده است که بر این اساس تعداد بیماران تقریبا نسبت به دو هفته گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌ها، پیک دوم بیماری کرونا را تجربه کردند، افزود: از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌کردیم که احتمالا پیک دوم بیماری در خوزستان را در فصل پاییز تجربه کنیم، بنابراین در حال آمادگی هستیم.

وی از آمادگی کامل دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقابله با پیک دوم شیوع کرونا ویروس در جنوب غرب خبر داد و گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان در آمادگی کامل قرار دارند و از نظر تجهیزات و دارو مشکلی نداریم.

سلمان‌زاده بیان کرد: در اوج کرونا، ۷۰ درصد مردم جنوب غرب خوزستان از ماسک استفاده می‌کردند، اما اکنون شاید کمتر از ۱۵ درصد از ماسک استفاده می‌کنند این در حالی است که انتظار می‌رود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده کنند چراکه کاهش استفاده از ماسک، و افزایش سفرهای تابستانی نگران کننده و خطرناک است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان اذعان کرد: اگر این وضعیت ادامه یابد احتمال می‌رود سه تا چهار هفته سخت را پیش‌رو داشته باشیم و احتمالا بیمارستان دوم نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان وارد چرخه شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU و ۶۰ درصد تخت‌های عادی ویژه بیماران کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان درباره میزان آمادگی مجموعه درمانی برای مواجهه با موج بیماری در فصل پاییز گفت: بیشترین مشکل ما در این زمینه، کمبود مجموعه پرستاری است، تعداد پرستاران کم است و همین پرستاران نیز با توجه به طولانی شدن مدت شیوع بیماری، خسته شده‌اند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر آبادان در وضعیت قرمز و خرمشهر و شادگان در وضعیت نارنجی قرار دارند. ادامه یا کاهش سیر صعودی بیماری قابل پیش‌بینی نیست، اما امیدواریم مردم بیشتر رعایت کنند تا شاهد سیر نزولی بیماری باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: افزایش و کاهش آمار بیماران، به رفتار مردم بستگی دارد. اگر مردم رعایت کنند، میزان ابتلا به بیماری نیز کمتر می‌شودو مهم‌ترین عامل گسترش ویروس، رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم است.

 

 

منبع: فارس