سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد: ۳۵ بیمارستان، آماده پاییز کرونایی خوزستان / آماده‌سازی ۱۹۵۰ تخت
سرپرست علوم پزشکی اهواز خبر داد: ۳۵ بیمارستان، آماده پاییز کرونایی خوزستان / آماده‌سازی ۱۹۵۰ تخت

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌سازی ۱۹۵۰ تخت عادی و ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان برای فصل پاییز خبر داد.

۳۵ بیمارستان، آماده پاییز کرونایی خوزستان / آماده‌سازی ۱۹۵۰ تخت

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آماده‌سازی مراکز درمانی برای همزمانی آنفلوآنزا و کرونا در فصل پاییز اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ تخت عادی و ۳۵۰ تخت ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان برای فصل پاییز آماده شده است.

وی افزود: در خوزستان ۳۵ بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده است؛ مشکلی از نظر کمبود تجهیزات نداریم و تدارکات لازم برای فصل پاییز پیش‌بینی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس در اهواز گفت: در حال حاضر اهواز در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ اکنون ۱۰۸ بیمار در بیمارستان رازی اهواز بستری هستند که ۴۷ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی تقریبا تکمیل شده است اما تخت‌های عادی این بیمارستان در مجموع ظرفیت پذیرش ۱۵۰ بیمار را دارند که اکنون حدود یک‌سوم ظرفیت تخت‌های عادی اشغال است. هر زمانی ظرفیت این بیمارستان تکمیل شود، از بیمارستان دوم برای ارائه خدمات استفاده می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت مرگ و میر کرونا در خوزستان گفت: روند مرگ و میر کرونا در خوزستان تقریبا ثابت بوده است؛ اگر مردم رعایت نکنند ممکن است خوزستان به وضعیت قرمز دربیاید و زمان این تغییر وضعیت، قابل پیش‌بینی نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرهای خوزستان کاهش یافته است، افزود: از مردم می‌خواهیم در اجتماعات شرکت نکنند و پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

 

 

منبع: ایسنا