نظارت ۳۲۰ بازرس بر شعب رای‌گیری اهواز
نظارت ۳۲۰ بازرس بر شعب رای‌گیری اهواز

حرج چلداوی گفت: دستورالعملی در اختیار بازرسان قرارداده شده که فرآیند اخذ رای را نظارت ۳۲۰ بازرس بر شعب رای‌گیری اهوازاز ساعات آغازین تا پایان انتخابات، شمارش آرا و پلمب صندوق را رصد میکنند. وی افزود: انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح آغاز شد و هیات‌های بازرسی، اجرایی و نظارت […]

حرج چلداوی گفت: دستورالعملی در اختیار بازرسان قرارداده شده که فرآیند اخذ رای را نظارت ۳۲۰ بازرس بر شعب رای‌گیری اهوازاز ساعات آغازین تا پایان انتخابات، شمارش آرا و پلمب صندوق را رصد میکنند.

وی افزود: انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح آغاز شد و هیات‌های بازرسی، اجرایی و نظارت انتخابات با آمادگی کامل درتمام شعب اخد رای حضور دارند.

رییس هیات بازرسی انتخابات شهرستان اهواز ادامه داد: تا این لحظه مشکل خاصی وجود ندارد و همه فعالان هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسان در شعب اخذ رای حضور دارند و امید است این مرحله با حضور با شکوه مردم به خوبی و در سلامت کامل برگزارشود.

بر اساس این گزارش، تعداد ۷۰۴ شعبه اخذ رای در این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز پیش بینی شده که تعداد ۴۹۰ شعبه در اهواز، ۷۸ شعبه در باوی، ۸۵ شعبه در شهرستان کارون و ۵۱ شعبه در شهرستان امیدیه مستقر شده اند.

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامد‌های آن به ۲۱ شهریور موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ برگزار شد.

به نوشته صدا و سیما، خوزستان دارای ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج دونامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.