آغاز رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز
آغاز رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در یک حوزه انتخابیه استان آغاز شد. علی‌حسین حسین‌زاده جمعه اظهار داشت: فرایند رای گیری این دوره از انتخابات مجلس در استان از ساعت هشت صبح امروز جمعه در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، […]

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در یک حوزه انتخابیه استان آغاز شد.

علی‌حسین حسین‌زاده جمعه اظهار داشت: فرایند رای گیری این دوره از انتخابات مجلس در استان از ساعت هشت صبح امروز جمعه در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد که در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این مرحله از انتخابات، افزود: عوامل اجرایی انتخابات از ساعت ۷ صبح امروز در شعب حضور یافته و کار آماده سازی را انجام داده‌اند، تا ساعت ۲۳ دیشب نیز کار بازبینی سیستم‌های کامپیوتری و دستگاه‌های احراز هویت انجام شده است.

به گفته وی حدود ۱۴ هزار نفر کار برگزاری مرحله دوم انتخابات را در حوزه انتخابیه اهواز انجام می‌دهند.

حسین‌زاده تعداد شعب اخذ رای در این مرحله از انتخابات را ۷۰۴ شعبه عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۴۹۰ شعبه برای شهرستان اهواز، ۸۵ شعبه کارون، ۷۸ شعبه باوی و ۵۱ شعبه حمیدیه اختصاص داده شده است.

وی افزود: از تعداد کل شعب اخذ رای، ۵۷۳ شعبه ثابت و ۱۳۱ شعبه سیار پیش بینی شده و ۵۲۵ شعبه شهری و ۱۷۹ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین با اشاره به شرایط همه گیری کرونا از همه هواران نامزدها و رای دهندگان توصیه کرد که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در این مرحله از انتخابات احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

حسین‌زاده در ادامه با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی در برگزاری این انتخابات، اظهار داشت: ضد عفونی شعب، تامین ماسک و مواد ضدعفونی، چینش مناسب میزها و صندلی‌ها و سایر امکانات شعب، تهویه مناسب هوا در حوزه‌ها، نحوه توزیع غذا و خودروهای انتقال دهنده صندوق‌ها و اعضای شعب انجام گرفته و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای مستقر هستند، بنابراین شهروندان می توانند با اطمینان خاطر برای رای گیری به شعب مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور موکول شد. مرحله دوم انتخابات مجلس امروز در ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

ابوالحسن معماری رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان، واجدین شرکت در در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۷۷۹ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی اعلام کرده است.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد. در این دوره ۴۳ درصد واجدان شرایط رای معادل یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ نفر رای خود را به صندوق ها ریختند.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز، همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان نیز در ۶ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. انتخابات این مرحله ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد که در آن ۱۶ نامزد در حوزه های انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان برای انتخاب هشت نماینده با هم رقابت کردند.

 

 

منبع: ایرنا