چه خبر از پست های ۱۲ گانه GIS در خوزستان؟
چه خبر از پست های ۱۲ گانه GIS در خوزستان؟

به گزارش کاوش؛ محمود دشت بزرگ اظهار کرد: برای مقابله با آلاینده ها و شرایط نامساعد جوی مانند ریزگردها ۱۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت gis در خوزستان با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی و عملیات کلنگ زنی این پست ها به صورت همزمان در آّبان ۹۷ برگزار شد. وی بیان کرد: […]

به گزارش کاوش؛ محمود دشت بزرگ اظهار کرد: برای مقابله با آلاینده ها و شرایط نامساعد جوی مانند ریزگردها ۱۲ پست ۱۳۲ کیلو ولت gis در خوزستان با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی و عملیات کلنگ زنی این پست ها به صورت همزمان در آّبان ۹۷ برگزار شد.
وی بیان کرد: در آن تاریخ با فرصت شناسی صورت گرفته قبل از اعمال تحریم ها قطعات این پست ها که از تکنولوژی aBB سوئیس است وارد کشور شد تا بعد از مونتاژ آنها، وارد خوزستان شوند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مققر شد که مونتاژ این قطعات حدود ۶ ماه در شرکت نیرو ترانس زمان ببرد و بعد از تحویل آنها، در یک قرارداد ۱۸ ماهه عملیات اجرایی پست ها انجام و وارد مدار شوند.
دشت بزرگ با بیان اینکه مراحل انجام کار در حال طی شدن است، افزود: سوئیچ گیرهای این پست ها که اصلی ترین قسمت پست های gis بوده مونتاژ و تحویل این شرکت شده و قرارداد خرید ترانس ها نیز منعقد شده و در مرحله اجرا است.
وی گفت: با وجود آنکه بعضا معارضین در تملک زمین ها و روند اجرایی عملیات ساختمانی پست ها وقفه ایجاد کرده اند اما پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در این بخش وجود دارد و پروژه ها فعال هستند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه مشکلات ناخواسته ای به تبعیت از شرایط کلی کشور روند احداث پست ها را کند کرده است؛ گفت: علی رغم اینکه قطعات اصلی این پست ها قبل از تحریم وارد کشور شده بود اما تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور که به تبع بر روی قیمت سایر تجهیزات و عملیات ساختمانی تاثیر گذاشته به همراه بیماری کرونا در سال جاری، باعث شده تا مشکلاتی در پروژه ها به وجود بیاید.
دشت بزرگ گفت: همه تلاش ها صورت می گیرد تا قبل از تابستان ۱۴۰۰ پست ها وارد مدار شود و پایداری و امنیت شبکه برق خوزستان در مقابل شرایط جوی افزایش پیدا کند.