تعیین تکلیف مرحله دوم انتخابات مجلس در اهواز در هفته آینده
تعیین تکلیف مرحله دوم انتخابات مجلس در اهواز در هفته آینده

فرماندار اهواز با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات اهواز برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه گفت: سرنوشت برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوشنبه آینده مشخص می‌شود.

جمال عالمی نیسی اظهار داشت: در تماس تلفنی که دیروز با ستاد انتخابات کل کشور درباره کسب تکلیف برای برگزاری یا عدم برگزاری این انتخابات، اعلام شد که دوشنبه هفته آینده این مساله مشخص می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد انتخابات اهواز در روز گذشته، افزود: این نشست با حضور روسای مناطق ۳۰ گانه اهواز و هیات‌های اجرایی تشکیل شده است.

عالمی نیسی با تاکید بر لزوم آمادگی مجریان انتخابات، اضافه کرد: پیش بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات و تقسیم کار انجام گرفته و مقرر شده است که روسای مناطق مجددا وضعیت شعب اخذرای، مجریان انتخابات و تدارکات را بازنگری کنند تا در صورت اعلام ستاد انتخابات کشور، آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به ویژه در زمینه منابع انسانی باید بررسی شود تا با کمبود نیرو مواجه نشویم زیرا در این شرایط ممکن است که برخی از افراد تمایلی به حضور نداشته و یا با مشکلاتی مواجه شده باشند.

عالمی نیسی گفت: در حال حاضر تعداد صندوق به اندازه مرحله اول انتخابات است، اما ممکن است بخاطر رعایت فاصله اجتماعی تعداد آنها بیشتر شود، البته هنوز در این زمینه تصمیم گیری نشده است.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن برگزار نشد.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که به جز یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز همه نماینده‌ها در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون سه کرسی نمایندگی در مجلس دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند ماه برگزار شد، سید کریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و رقابت شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

وزارت کشور پیش از این ۲۱ شهریور را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم اعلام کرده بود.

۲۸۰ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، باوی ، کارون وحمیدیه داوطلب نمایندگی شدند. با وجود تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی، اما در نهایت ۱۱۱ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. با انصراف تعدادی از نامزدها تعداد نامزدهای این حوزه به ۸۸ نفر رسید.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان نیز در ۶ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. انتخابات این مرحله ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ برگزار شد که در آن ۱۶ نامزد در حوزه های انتخابیه اهواز، بهبهان، ماهشهر، آبادان، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان برای انتخاب هشت نماینده با هم رقابت کردند.
منبع: ایرنا