نمایندگان در بین کارگران نیشکر هفت‌تپه/ نماینده کارگران: امیدواریم برای عکس یادگاری نیامده باشید
نمایندگان در بین کارگران نیشکر هفت‌تپه/ نماینده کارگران: امیدواریم برای عکس یادگاری نیامده باشید

 سید نظام‌الدین موسوی، علی خضریان و احمد نادری نمایندگان تهران در مجلس و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس به همراه نماینده شوش در جمع کارگران معترض نیشکر هفت تپه حاضر شدند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور در جمع کارگران “نیشکر هفت‌تپه” گفت: مجلس مسئله واگذاری نیشکر هفت تپه و حقوق معوقه کارگران آن را در کمیسون اصل ۹۰ بررسی می‌کند.

سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: برای شنیدن درد کارگران این شرکت که 49 روز است در گرمای طاقت‌فرسا برای حق خود تجمع کردند، از مجلس آمدیم.

وی افزود: ما نه برای نمایش و نه برای وعده آمدیم و خود کارگر زاده هستیم و درد کارگر را می‌دانیم. برای گفتگو و حل مسئله کارگران بین شما حضور پیدا کردیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: حل مسئله حقوق کارگران و پرداخت معوقات این کارگران عزیز دغدغه و کارویژه ما در مجلس است. چرا باید کارگران نیشکر که یکی از اقشار عزیز و زحمتکش کشور هستند، این‌گونه 49 روز در این گرما برای حق خود تجمع کنند؟

وی افزود: هیچ‌کس حق ندارد کارگرانی را که به حق تجمع پیدا کردند، مورد مواخذه قرار دهد و اگر قرار است کسی برای یک اعتراض به حقی دستگیر و یا مواخذه شود، منِ نماینده هستم.

موسوی بیان داشت: برای حل ریشه‌ای مسائل کارگری در کشور باید چاره‌اندیشی کنیم؛ در وهله اول باید با کسانی که به اسم خصوصی‌سازی شرکت‌ها را تاراج کردند برخورد شود. این افراد شرکت‌هایی هفت‌تپه که روزگاری یکی از صنایع پردرآمد بود را چوب حراج زدند. مسئله خصوصی سازی نیشکر هفت تپه را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در وهله دوم باید با واردکنندگان شکر به کشور برخورد شود. خوزستانی قطب شکر است چرا باید شکر وارد شود؟

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همین هفته پیش رو نمایندگان کارگران معترض را به کمیسیون اصل 90 دعوت می‌کنیم تا کارگران در کمیسیون حرف‌های خود را بیان کنند.

در این نشست کارگری که با حضور کارگران برگزار شد، ابراهیم عباسی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: ما بیش از 49 روز در شرجی و گرما و در این شرابط کرونا تجمع کردیم ولی مسئولان بین ما نیامدند.

وی افزود: از شما که بین کارگران برای شنیدن حرف آنها آمدید، تشکر می‌کنیم ولی امیدواریم برای عکس یادگاری نیامده و دنبال حل مشکل باشید.

یوسف بهمنی دیگر نماینده کارگران نیشکر هفت تپه بیان داشت: در سال 97 که 28 روز تحصن کردیم، مسئولان گفتند برای حل مسئله شورای کارگری تشکیل دهید که این شورا را تشکیل دادیم.

وی افزود: متاسفانه مسئولان وزارت تعاون همراهی نکردند و این شورا را به تعطیلی کشاندند و همراهی خوبی با شورای کارگری نکردند.

بهمنی با انتقاد از برخی مسئولان استانی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان استانی به درد کارگران رسیدگی نمی‌کنند و کارگر را سپر انسانی قرار دادند.

وی گفت: در این شرایط بد اقتصادی 4 ماه است حقوق دریافت نکردیم. بسیاری از کارگران در تامین نیازهای اولیه زندگی ماندند. یک ماه حقوق پرداخت شد که آن هم از سوی بانک به خاطر اقساط برداشته شد.

نماینده کارگران نیشکر هفت تپه بیان داشت: تولید شکر سفید این شرکت پس از خصوصی از 57 هزار تن به 15 هزار تن رسیده و میزان کشت نیز 8 هزار هکتار به 3 هزار هکتار کاهش یافته است.

منبع: تسنیم