عزاداری حسینی در شهرهای قرمز و زرد کرونایی با ضوابط ویژه برگزار می‌شود
عزاداری حسینی در شهرهای قرمز و زرد کرونایی با ضوابط ویژه برگزار می‌شود

 مشاور وزارت بهداشت گفت: با توجه به شرایط کرونا، امسال عزاداری حسینی در شهرهای قرمز و زرد با ضوابط ویژه و شدید کرونایی برگزار می‌شود.

محمد اسماعیل‌مطلق اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا و آمار بالای ابتلا در سطح کشور، امسال عزاداری سید و سالار شهیدان در شهرهای قرمز و زرد با ضوابط ویژه و شدید کرونایی برگزار می‌شود تا ضمن برپایی شعائر حسینی، مسائل بهداشتی نیز بهتر رعایت شود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان هیئت از نظر وزارت بهداشت مسئول رعایت و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: متولیان هیئت باید شرایط برگزاری تجمعات دینی در طول روز و در فضای آزاد مانند خیابان یا کوچه برگزار شود.

این مقام مسئول بیان داشت: همه افراد و عزاداران ملزم به استفاده از ماسک هستند. لازم است مداحان و مسئولان مردم را به استفاده از ماسک تشویق کنند.

وی افزود: یکی از ضوابط برگزاری عزاداری مربوط به مکان تجمع عزاداران است. این مکان باید دارای تهویه مناسب، دارای امکان برای شست‌وشوی مکرر دست‌ها باشد. رعایت فاصله اجتماعی حداقل 2 متر از مسائلی است که باید رعایت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مکان هیئت باید به طور مرتب ضدعفونی شود و شرایطی فراهم شود تا افراد به راحتی بتوانند دست‌های خود را ضدعفونی کنند. ایستگاه‌های صلواتی نیز باید مجوز لازم را از بهداشت اخذ کنند.

مطلق گفت: حذف آبخوری‌ها، استفاده از آب‌های بسته‌بندی‌شده از دیگر الزامات هیئات مذهبی است. مردم نیز از پذیرش غذای نذری از افراد ناشناس پرهیز کنند.

منبع: تسنیم