حریرچی: هیچ داروی گیاهی و سنتی در درمان کرونا موثر نیست
حریرچی: هیچ داروی گیاهی و سنتی در درمان کرونا موثر نیست

 معاون‌کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ داروی گیاهی و سنتی موثر برای درمان کرونا نداریم و کشف هر دارویی برای کنترل این بیماری باید به تایید نهایی آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت برسد.

دکتر ایرج حریرچی روز جمعه در حاشیه نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونای خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده همگانی از ماسک به‌ اندازه تعطیلی‌های نیمه اول فروردین‌ماه تاثیرگذار است، اظهار داشت: باید حتما با رعایت نکات بهداشتی مراقب کودکان و نوجوانان خود باشیم زیرا ثابت شده است که افراد این رده سنی نیز به کرونا مبتلا می شوند.

وی با اشاره به صادرات قطره چکانی مواد بهداشتی و ضدعفونی از کشور اظهار داشت: نه تنها کمبودی در زمینه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کشور وجود ندارد بلکه به دلیل مازاد تولیدی که داریم، صادرات این اقلام به صورت قطره چکانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شست و شو با استفاده از آب و صابون تاثیری به مراتب بیشتر از مواد شیمیایی دارد، خاطرنشان کرد: داروها و مواد شیمیایی که خارج از داروخانه ها عرضه می شود، تقلبی است و با با متخلفان در این عرصه برخورد می شود.

معاون وزیر بهداشت در خصوص عدم اعلام آمار مبتلایان کرونا به تفکیک هر استان، گفت: از آنجا که برخی از بیماران بستری در استان‌های کشور، متعلق به سایر استان ها هستند بنابراین ما شاهد نوسان فراوان و تناقض آمار در نقاط مختلف هستیم به گونه ای که امکان اعلام آمار به‌صورت استانی وجود ندارد.

حریرچی با اشاره به آخرین آمار شهدای خدمت تصریح کرد: پیرو جلسه دیروز کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، اصلاحاتی در آیین نامه اعلام شهدای خدمت ایجاد شده است که بزودی آمار رسمی این بخش اعلام می شود.