جزئیات صرفه‌جویی در مصرف برق در سه روز تعطیلی خوزستان
جزئیات صرفه‌جویی در مصرف برق در سه روز تعطیلی خوزستان

 استاندار خوزستان از صرفه‌جویی ۹۳۰ مگاوات در مصرف برق در سه روز تعطیلی اعمال شده این هفته خبر داد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان، که امروز (۲ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: بافت زمین خوزستان، جنوب عراق و کویت به گونه‌ای است که جزو گرمترین مناطق جهان هستند. هفته گذشته دما در خوزستان بالا بود و در برخی از ساعات نیز شرجی زیاد بود بنابراین بر اساس پیش‌بینی هواشناسی و توضیحات شرکت برق، برای صرفه‌جویی در مصرف و پایداری سیستم برق و مدیریت شرایط، کاهش ساعات اداری و تعطیلی اعمال شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اعمال کاهش ساعات در روزهای گذشته، بیش از ۳۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده است. همچنین در روزهای اعمال تعطیلی، در پیک بیش از ۹۳۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌ایم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ایجاد یک نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی یک میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، گفت: این صرفه‌جویی به منظور پایداری شبکه برق خوزستان و کشور انجام شد.

شریعتی بیان کرد: با توجه به اینکه هفته آینده نیز شرایط گرم و رطوبت زیادی خواهیم داشت، پس از سه ساعت بررسی و اخذ مشورت‌های لازم، تصمیم گرفته شد در روزهای شنبه و یکشنبه ساعت فعالیت ادارات تا ۱۲ باشد. البته ادارات شهرستان کارون در روز شنبه نیز تعطیل خواهند بود.

وی افزود: همچنین روز دوشنبه فعالیت ادارات از ۶:۳۰ تا ۱۱ خواهد بود. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز تعطیل اعلام می‌شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها امیدواریم از هفته‌های آینده، دما مقداری فروکش کند و به شرایط قبل برگردد. پس از تابستان نیز شرایط کاری به حالت عادی برمی‌گردد.